Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-05-26, 08:48
  #1
Medlem
Hej Flashback,

Jag köpte guld av Itemgarden genom att betala med Paypal men direkt efter att jag fick guldet så tog jag ''item not recieved dispute'' och är påväg att få tillbaka pengarna och Itemgarden är ivriga att få mig att ta bort denna dispute och försöker ge mig nytt guld som jag påstått jag aldrig fått. Jag undrar eftersom Itemgarden i stort sätt inte har något bra rykte runt omkring internet så undrar jag hur seriösa konsekvenser jag kan få från detta? Paypal är på min sida och jag kommer få pengarna tillbaka men jag känner mig vidrig och lite halvt ångestfylld.
Citera
2015-05-26, 10:00
  #2
Medlem
Lägg ner disputen. Riktigt fittigt gjort.
Citera
2015-05-26, 13:33
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xpanse
Hej Flashback,

Jag köpte guld av Itemgarden genom att betala med Paypal men direkt efter att jag fick guldet så tog jag ''item not recieved dispute'' och är påväg att få tillbaka pengarna och Itemgarden är ivriga att få mig att ta bort denna dispute och försöker ge mig nytt guld som jag påstått jag aldrig fått. Jag undrar eftersom Itemgarden i stort sätt inte har något bra rykte runt omkring internet så undrar jag hur seriösa konsekvenser jag kan få från detta? Paypal är på min sida och jag kommer få pengarna tillbaka men jag känner mig vidrig och lite halvt ångestfylld.


Dom tar alltid bevis nær dom før øver pengar till dig, du har sækert skrivit in ditt ingamenamn någonstans och dom har bevis før att dom tradat dig guldet.

Du kommer førlora pengarna vare sig du tar bort "item not recieved" eller inte, dom kan dra dig till domstol utan någon som helst kostnad om dom vill, så om du inte vill hosta upp 15-25k så betala dom..
Citera
2015-05-26, 13:37
  #4
Medlem
swebarbs avatar
Varför håller du på sådär? du har ju fått guldet varför hävdar du motsatsen ? gör rätt för dig vill du inte ha guld köp då för fan inte då
Citera
2015-05-26, 17:20
  #5
Medlem
Wolfbloods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xpanse
Hej Flashback,

Jag är en tjuv, kan man åka fast för bedrägerier?

Citera
2015-05-26, 17:29
  #6
Medlem
MADYEs avatar
Hoppas du får betala mer än vad det kostade äckliga jävel.
Citera
2015-05-26, 17:32
  #7
Medlem
bajsfittkorvens avatar
Ge mig ditt battlenet id så ska jag hjälpa dig.
Citera
2015-05-26, 21:07
  #8
Medlem
Vad är denna värld utan demokrati? Jag tog tillbaka fallet och låter det vara som det är. Det må ha varit vidrigt tänk men det var bara temporärt!
Citera
2015-05-26, 21:16
  #9
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xpanse
Vad är denna värld utan demokrati? Jag tog tillbaka fallet och låter det vara som det är. Det må ha varit vidrigt tänk men det var bara temporärt!

...och än är det nog inte slut... För nu öppnar du ju upp dig för en bedrägerianmälan från säljaren...Eller PayPal.
Citera
2015-05-26, 22:23
  #10
Medlem
Visserligen kan jag framstå som en fitta,

Hela berättelsen är att jag själv var offret. Jag sålde mitt wowkonto till en random på Ownedcore och denna person köpte wow kontot med ett stulet paypal konto (antagligen i o med att han tog tillbaka pengarna när jag gav kontot) Sedan betala han mig igen från ett nytt konto för att återbetala den summan han tog tillbaka (han drog en vers för mig som jag gick på) sedan ville han att jag skulle köpa guld åt han genom att han betalar mig och sedan köper jag åt honom plus lite extra för att jag köper åt han. Efter att guldet var köpt osv så tog han tillbaka alla pengar han skickat mig för både guldet och kontot plus min bonus så jag ligger minus på mitt paypal för att han scammat mig. Jag vill därför hämnas på någon så tro inte att jag är ute för att förstöra utan jag har själv blivit bedragen så cykeln fortsätter.

P.S jag tog tillbaka dispyten för att jag själv förstod från era åsikter att det var fel att ta ut det på fel person. Dispyten är helt nerlagd och det kommer inte bli någon efterföljd eftersom Itemgarden själva trodde verkligen att dem hade gjort fel samt att deras mot argument var otroligt otrovärdiga så jag skulle vunnit men det är fel.

Jag vet att det är kasst skrivet och det beror på att jag provocerades lite av era argument men sedan kom på att ni inte hade någon aning om hela ''storyn''
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback