2015-05-27, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-Mr
Men vi hade 8 år av högerstyre, har du glömt bort det och då växte klyftorna, de fattigare blev ännu fattigare.

Personligen har jag haft samma ekonomiska standard sedan 2006 och medan priserna stiger har jag exakt samma summa att klara mig på sedan dess.
Vem tog in dagens flyktingnivåer, Jo högern, Sossarna hade före 2006 en restriktiv flyktingpolitik.
Jag vet många svenskar som smugglar in droger till Sverige och som odlar gräs ute i ödehus, många A-lagare som misshandlar sin familj, hur många svenskar är inte med i motorcykelgängen? och de står för åtminstånde 70% av all kriminalitet som sker i Sverige.

Motorcykelgängen står för en mycket liten del av brottsligheten men sägs ofta stå för en stor del av den organiserade brottsligheten och det är mest för att man bortser ifrån de stora kriminella invandrargängen. Bandidos har väl flest invandrare?
Citera
2015-05-27, 21:48
Medlem
Man ser inte längre nån svensk ungdom som ser hård ut. Nästan varje 15-16-årig svensk kille man ser så tänker man "Hoppas han får behålla mobilen i kväll", "Fan, håll dig vid datorn ikväll" osv
Citera
2015-05-27, 22:10
Medlem
sossesexs avatar
detta kankske förklarar en del.

Video: https://www.youtube.com/watch?v=SgMMm0TaYJ4
Citera
2015-05-27, 23:30
Medlem
jnilssons avatar
Citat:
Men vi hade 8 år av högerstyre, har du glömt bort det och då växte klyftorna, de fattigare blev ännu fattigare.
Klyftorna växte p.g.a. import av underklassmänniskor. Högerpolitiken bestod i att avskaffa värsta galenskaperna vad gäller socialförsäkringarna. Alla löntagare fick ökade reallöner under perioden.

Citat:
Vem tog in dagens flyktingnivåer, Jo högern, Sossarna hade före 2006 en restriktiv flyktingpolitik.
Föddes du 2006?

Jag kan möjligen ge dig rätt i att S ensamma skulle vara mer restriktiva än borgarna+MP men S behöver MP:s stöd, så någon stor skillnad är inte att vänta.

Om du vill veta vad högerpolitik är så titta på Estland. Gissa antalet flyktingar som sökt sig dit. Båda åkte hem.
Citera
2015-05-27, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alvasenna
Kriminaliteten i Sverige har ökat i samma takt som invandrarna och en stor del av kriminaliteten står invandrarna för. Men även Svenskarnas kriminalitet har ökat i takt med invandringen och vad beror det på, någon som har några funderingar på det? Kommer Svenskarnas kriminalitet att med tiden bli lika stor som invandrarnas?

Nej, det tror jag inte - tyvärr leder invandrarna ligan rätt bra.
Se bara på det som senast hände i Tensta ( norra sthlm )
Citera
2015-05-27, 23:43
Medlem
detgillardus avatar
Kriminalitet smittar men jag tror inte det smittar "mer" för att det är invandrare. Alla former av fusk, freeriding, brottslighet, korruption etc smittar så snart det nått en viss nivå. När det blir tillräckligt många som bryter reglerna så upphör reglerna att fylla någon funktion. Det är bara att titta på en busskö eller vad som helst.

Själv har jag slutat betala skatt, trots att jag i grunden är väldigt positiv till gemensam finansiering och alltid förespråkat en stor skattefinansierad offentlig sektor. Men det var så länge pengarna användes till rimliga saker. Så nu är jag också en sorts brottsling.

(Men jag ser det mer som civil olydnad. Skänker väldigt mycket mer till välgörande ändamål istället, fast inte så mycket som jag skattade innan om jag ska vara helt ärlig. Lite extra får man ju stoppa undan som pension tänker jag för de kontona lär väl också vara plundrade ganska snart )
Citera
2015-05-28, 04:53
Medlem
BetongNasses avatar
Hälften av regeringen har erkänt att de rökt braj.
Majoriteten av de gamla regeringstjänstemännen tjänar pengar på asylentreprenörskap och privata vårdbolag.
Vad gjorde du på sommarlovet, besvaras med "Blev könsstympad" av hela klasser med skolflickor.
"Kärrtorpa" är ett verb tydligen...
Assistansersättningsfusk, etableringslotsar o.s.v...
Bränna bilar är ett helgnöje.
Man ockuperara akuten och beskjuter polisstationer när man inte får klankriga utan myndighetsinblandning.

Hade detta varit acceptabelt i ett samhälle med svenska värderingar?
Citera
2015-05-28, 06:35
Medlem
Jag tror mer på att vissa beteenden är som en smittsam sjukdom än rena socioekonomiska orsaker. Många svenskar, trots helsvanskt blod och trygg medelklassuppväxt tar efter störda beteenden. Det börjar med en fejkbrytning, kanske en FUBU-tröja, sedan hamnar kepsen på sned och bara med ett par få års process degenerar det till knark, våld och låg iq.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in