2015-05-26, 00:03
Medlem
Kriminaliteten i Sverige har ökat i samma takt som invandrarna och en stor del av kriminaliteten står invandrarna för. Men även Svenskarnas kriminalitet har ökat i takt med invandringen och vad beror det på, någon som har några funderingar på det? Kommer Svenskarnas kriminalitet att med tiden bli lika stor som invandrarnas?
Citera
2015-05-26, 00:13
Avslutad
Jag tror det är såhär.

Alla kulturer, även den svenska har ett antal svagsinta människor som gör saker som kanske inte är bra för att de inte har så bra omdöme.

Förr i tiden när Sverige var mest för svenskar så fanns självklart dessa individer men bara en handfull gjorde brott just därför att majoriteten av svenskarna var bra, väluppfostrade individer som följde lagar. Det är liksom inte så kul eller ger så mycket att vara ensam tjyv i sitt område när alla andra(inklusive dina vänner) tycker du är en idiot.

Nu när det finns massvis med kriminella araber m.m. så kommer dessa svagsinta hitta grupperingar där sånt här uppförande inte bara tolereras men även uppmuntras.

Så som svar på din fråga, ja den smittar indirekt då invandrarnas kultur gör så att de svagsinta svenskarna som kanske hade hållit sig på den smala vägen annars nu kommer in i en kultur som gör det mycket lättare för dem att begå brott.

Kenny som på 50-talet kanske hade slagit frugan lite på fredagar efter han kommer hem full från jobbet gör nu värdetransportrån.
Senast redigerad av priz 2015-05-26 kl. 00:18.
Citera
2015-05-26, 00:14
Medlem
Definiera "svensk" så ser du vart det barkar med resonemanget.
Vartefter kaosgeneratorerna blir fler, får också allt fler av dom svenska pass och blir därmed "svenskar" i brottsstatistiken.

Och det är klart att det smittar. Dom nyanlända ser ju/får ju veta hur jävla enkelt man klarar sej undan straff här, så....varför ska man jobba?
Citera
2015-05-26, 00:29
Medlem
jnilssons avatar
För statistik kan "svensk" definieras som SCB:s gamla "svensk bakgrund", d.v.s. med två föräldrar som är födda i Sverige.

Man måste till att börja med mäta för att ha en chans att påvisa något kvantitativt. Den statistiken sitter möjligen BRÅ på men vägrar publicera.

Om man resonerar kvalitativt är det inte otroligt med en brottsspiral och allt mer desillusionerad befolkning där även svenskar dras med.
Citera
2015-05-26, 00:31
Medlem
Självklart smittar våldsamt beteende av sig. Precis som barn som blir slagna ofta gör samma sak när de blir vuxna börjar svenskar begå fler brott när kriminaliteten blir normaliserad. Misshandel, våldtäkter och mord varje dag i samhället idag. Bomber som smäller. Terrorister mitt ibland oss. Det påverkar tyvärr svenskars referenser om kriminalitet.
Citera
2015-05-26, 01:10
Medlem
Kanske kan det ha med att göra hur sverige blivit mer och mer höger? Klyftorna ökar och människor som inte orkar kämpa längre ger ett sista försök till att finna lite lycka i pengar och få testa på att leva som en människa med normala tillgångar gör?
Citera
2015-05-26, 01:15
Medlem
jnilssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abraham321
Kanske kan det ha med att göra hur sverige blivit mer och mer höger?
Skämtar du med mig aprillo? 80% av invandrarna röstar rödgrönt. Borgerligheten fick närma sig stalinismen och omfamna välfärdsstaten och feminism för att komma till regeringsmakt.
Citera
2015-05-26, 03:41
Medlem
En del av den ökade kriminaliteten kan ha att göra med den mer liberala synen på T.ex Cannabis
Citera
2015-05-26, 08:03
Medlem
Möjligt att det är så, jag får dock inte den känslan. Förr i tiden kunde man ibland se svenskar som såg lite farliga ut, men nu gör man aldrig det. Det är som att svenskarna satt i halsen och tryckts ner i skorna av de snäppet farligare invandrarna.
Citera
2015-05-26, 08:23
Medlem
Källa på att svenskar blivit mer kriminella?

Men vänta, BRÅ får inte köra statistik på det i PK-Sverige.
Citera
2015-05-26, 08:36
Medlem
Men kan det vara så att med ökad invandring ökar Sverigedemokraterna och det vet ju alla att de är den kriminellaste delen av befolkningen. Kanske dax att sätta alla sverigedemokrater i fängelse i förebyggande syfte så de inte begår brott.
Citera
2015-05-26, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jnilsson
Skämtar du med mig aprillo? 80% av invandrarna röstar rödgrönt. Borgerligheten fick närma sig stalinismen och omfamna välfärdsstaten och feminism för att komma till regeringsmakt.

Men vi hade 8 år av högerstyre, har du glömt bort det och då växte klyftorna, de fattigare blev ännu fattigare.

Personligen har jag haft samma ekonomiska standard sedan 2006 och medan priserna stiger har jag exakt samma summa att klara mig på sedan dess.
Vem tog in dagens flyktingnivåer, Jo högern, Sossarna hade före 2006 en restriktiv flyktingpolitik.
Jag vet många svenskar som smugglar in droger till Sverige och som odlar gräs ute i ödehus, många A-lagare som misshandlar sin familj, hur många svenskar är inte med i motorcykelgängen? och de står för åtminstånde 70% av all kriminalitet som sker i Sverige.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in