2015-05-25, 21:33
Medlem
dutys avatar
Hej, ursäkta min flummiga rubrik.

Om jag tar studenten efter sommaren och sedan vill vara arbetslös i ett år, kan jag få pengar på något håll då? Jag menar alla romer och allt & alla får ju pengar här och där, kan inte jag då som hederlig nyexaminerad få lite $? Vet inte alls hur det funkar, kan jag få bostadsbidrag (bor hemma) eller pengar till mat, bidrag osv.? Hur funkar det hela..
Citera
2015-05-25, 21:36
Medlem
murtennios avatar
Du kan alltid gå med i AF och delta i fas 3, får du cirkus två tusen tror jag. Tar väl nån månad innan man är med där.

Föreslår dock att du skaffar dig ett kneg och inte fastnar som arbetslös
Citera
2015-05-25, 21:38
Medlem
Om du har tur tror jag att du kan få lite pengar från SOC. Men är inte helt hundra.
Citera
2015-05-25, 21:38
Medlem
dutys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av murtennio
Du kan alltid gå med i AF och delta i fas 3, får du cirkus två tusen tror jag. Tar väl nån månad innan man är med där.

Fläckas mitt register ned om jag deltar i fas 3? Vet knappt vad fas 3 är btw.
Finns inte så stor risk att jag fastnar i och med att jag ska börja på universitet året därefter, men vill ta sabbatsår. Måste betala för att bo hemma och betala min egna mat..Borde väl fan kunna få någon Tkr i månaden känner jag?
Citera
2015-05-25, 21:39
Medlem
dutys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trolletjao
Om du har tur tror jag att du kan få lite pengar från SOC. Men är inte helt hundra.

Och hur går detta till? Vad avgör om en person får eller inte får osv.?
Citera
2015-05-25, 21:55
Medlem
BigIvars avatar
Klart som fan att TS kan få stålar någonstans. Vi lever ju in gratispengarnas förlovade land!
Citera
2015-05-25, 22:10
Medlem
Bunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av murtennio

Svammel. Vet du öht vad fas3, även kallat sysselsättningsfasen, är?
Citera
2015-05-25, 22:12
Medlem
Bunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av duty
Hej, ursäkta min flummiga rubrik.

Om jag tar studenten efter sommaren och sedan vill vara arbetslös i ett år, kan jag få pengar på något håll då? Jag menar alla romer och allt & alla får ju pengar här och där, kan inte jag då som hederlig nyexaminerad få lite $? Vet inte alls hur det funkar, kan jag få bostadsbidrag (bor hemma) eller pengar till mat, bidrag osv.? Hur funkar det hela..

Har du inte egen försörjning så ligger försörjningsansvaret, förutsatt att du är vuxen, på kommunen. Du tar alltså kontakt med socialförvaltningen.
Citera
2015-05-25, 22:27
Medlem
Men asså vad är det frågan om, ser ni vad killen skriver eller?????

Vad gör dig berättigad till mina pengar, ditt jävla avskum! Vadå "kan zigernarna" inte fan får de gratis pengar, de tigger iallafall för de, gå själv ut och tigg då?

Jag blir så jävla arg.
Citera
2015-05-25, 22:29
Medlem
dutys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bunny
Har du inte egen försörjning så ligger försörjningsansvaret, förutsatt att du är vuxen, på kommunen. Du tar alltså kontakt med socialförvaltningen.

Grymt
När tar jag kontakt med socialförvaltningen? Tar ju som sagt studenten nu, har sommarjobb men sen vill jag inte jobba, åtminstone inte först årsskiftet. Vad ska jag ens säga till dem? Kommer de inte tvinga mig att ta något skitjobb eller åtminstone leta efter jobb och bevisa att jag har sökt jobb osv.? Har hört historier om att personer måste uppvisa att dem har försökt få jobb samt uppvisa att dem har 0kr på sitt konto, eller det kanske inte har med SOC att göra utan snarare försäkringskassan? Är helt lost på detta område.
Citera
2015-05-25, 22:30
Medlem
dutys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tardsowhat
Men asså vad är det frågan om, ser ni vad killen skriver eller?????

Vad gör dig berättigad till mina pengar, ditt jävla avskum! Vadå "kan zigernarna" inte fan får de gratis pengar, de tigger iallafall för de, gå själv ut och tigg då?

Jag blir så jävla arg.

Haha, lugn. Jag ska allt jobba stenhårt i 40 år och betala skatt så att dina barn kan få en trevlig skolgång. Ge mig bara ett halvår.
Citera
2015-05-25, 22:34
Medlem
macknus avatar
Får du pengar krävs motprestation så som söka jobb och vara med i åtgärder, de kan även skicka dig på praktik osv. Det blir ju inte direkt någon semester om du inte har tur.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in