2015-05-25, 18:31
Medlem
Den senaste tiden (1-2år) så har min hy blivit torrare och jag har börjat använda mera hudprodukter för att hålla hyn fuktig. Den ansiktskrämen jag använder nu är MaryKayMan ansiktskräm som skall fungera som en slags solskyddsfaktor också, dock så svider det något när jag tar på den och den gör inga mirakel direkt, min hy är fortfarande något röd. Är det någon som kan rekommendera en ansiktskräm för torr hy, som ni vet fungerar?
Citera
2015-05-25, 18:53
Medlem
ViktorSteks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bunnyman2
Den senaste tiden (1-2år) så har min hy blivit torrare och jag har börjat använda mera hudprodukter för att hålla hyn fuktig. Den ansiktskrämen jag använder nu är MaryKayMan ansiktskräm som skall fungera som en slags solskyddsfaktor också, dock så svider det något när jag tar på den och den gör inga mirakel direkt, min hy är fortfarande något röd. Är det någon som kan rekommendera en ansiktskräm för torr hy, som ni vet fungerar?

Använd Special Care av apoteket när du duschar. Den är ganska tjock i konsistensen, men ger en mycket fin hy. Använd varje dag, smörj i ansiktet, duscha av, och efter en en vecka till en månads tid kommer du märka av absolut skillnad.
Citera
2015-05-25, 19:07
Medlem
ok tack, ska prova den, men skulle vara bra med en ansiktskräm efter duschen också
Citera
2015-05-25, 20:04
Medlem
Hannsipannsis avatar
Det verkar som att du har ganska känslig hy. Jag rekommenderar Dermalogica. De har flera produkter för män. De är ganska dyra dock.
Citera
2015-05-25, 20:32
Medlem
ekmannens avatar
https://m.apoteket.se/produkter/205916
Denna är bra, hyfsat billig med
Citera
2015-05-26, 18:33
Medlem
låter bra, skall nog prova den billiga först, se om den funkar, några fler tipps på vad man kan göra och bör tänka på för att hålla hyn fuktig och fin?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in