2015-05-24, 21:06
Medlem
Hej jag ska försöka hålla det kort men detta är ett stort problem för mig. Jag har alltid varit nervös när jag pratat med tjejer. När jag började gymnasiet så valde jag en skola där inga tjejer går på. Sedan dess har jag chattat med få tjejer. Varenda jävla gång jag chattar med en tjej som jag inte ens känner så bra så vill jag alltid ''gifta'' mig med personen och behandlar dom som prinssesor. Alla tjejer har tröttnat eftersom jafg är ''för snäll'' enligt dom. Men min fråga är hur kan jag göra så att jag slutar behandla tjejer som gudar och bara tänka på mitt eget liv? Det är sjukt störande hur vilket ångest jag får när en tjej slutar chatta med mig.
Citera
2015-05-24, 21:08
Medlem
blutzeugens avatar
Testa sluta skriva med dom ett tag? Varit på samma ställe tills jag insåg att tjejer och förhållanden är bara skit, one night stand är det bästa i min mening
Citera
2015-05-24, 21:11
Medlem
particulum1s avatar
Använda andra ord, jag skulle rekommendera det som jag kallar motsatsmetoden, istället för att använda ord som "du är vacker" eller "du är snäll" till en kvinna, så säger du bara motsatsen till detta; "du är ful eller "du är dum"...jag tror du kommer bli förvånad hur väl detta kommer att lyckas.

Så som sagt, det är i slutändan orden bara det handlar om, inget annat.
Citera
2015-05-24, 21:26
Medlem
particulum1s avatar
Jag ska illustrera ett enkelt scenario för dig:

Låt oss säga att det står en vacker tös vid baren, troligtvis har ju denna kvinna fått ganska mycket ragg i sitt liv, detta kan vi basera på hennes utseende och hur män dras till vackra kvinnor. Hur många män tror du inte har kommit fram till henne och sagt typ "vad vacker du är", "vad snygg du är" eller "kan jag få bjuda på en drink"...tänkt dig då hennes reaktion om någon går fram till henne och säger "Vad fasiken vad ful du är, du ser ju ut som ett riktigt troll, nu vill jag att du bjuder mig på en drink".

Detta kommer garanterat att starta en diskussion som du sedan kan jobba vidare på. Troligtvis blir det 1 av 2 utfall, antingen så blir hon upprörd av att du kallar henne ful och frågar varför du kallar henne ful, då kan du säga att du tänkte försöka vara lite unik och att du har provat "du är snygg" replikerna utan resultat och kom till slutsatsen att det motsatta tillvägagångssättet borde det vara det mest logiska att fungera.

Eller så säger hon kanske "om du nu tycker jag är så ful, varför raggar/pratar du med mig då", då kan du säga att du tänder på fula tjejer som ser ut som troll (detta spelar ju givetvis ingen roll för din del eftersom du egentligen tycker hon är snygg).

Eller om du har lite flyt så faller hon pladask för ditt sätt att trycka ner henne att hon blir totalt viljelös och lyder din minsta befallning.

Oavsett utfall, så är det större chans att du kan inleda en lyckad raggning med resultat än att du använder samma gamla vanliga tillvägagångssätt som säkert 100 killar innan dig har gjort, och som du kanske redan själv har gjort och misslyckats.
Senast redigerad av particulum1 2015-05-24 kl. 21:30.
Citera
2015-05-24, 22:34
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av particulum1
Detta kommer garanterat att starta en diskussion som du sedan kan jobba vidare på. Troligtvis blir det 1 av 2 utfall, antingen så blir hon upprörd av att du kallar henne ful och frågar varför du kallar henne ful, då kan du säga att du tänkte försöka vara lite unik och att du har provat "du är snygg" replikerna utan resultat och kom till slutsatsen att det motsatta tillvägagångssättet borde det vara det mest logiska att fungera.

Eller så säger hon kanske "om du nu tycker jag är så ful, varför raggar/pratar du med mig då", då kan du säga att du tänder på fula tjejer som ser ut som troll (detta spelar ju givetvis ingen roll för din del eftersom du egentligen tycker hon är snygg).

Eller om du har lite flyt så faller hon pladask för ditt sätt att trycka ner henne att hon blir totalt viljelös och lyder din minsta befallning.

...eller så blir hon fly förbannad, kastar drinken över TS, och börjar gapa och skrika - varpå en flock white knights kommer till hennes undsättning, och hon skriker i vreden att han gjorde si och så och kallde henne det ena och det andra och tafsade på henne - och så slutar kvällen med att TS får bögstryk i rännstenen?
Citera
2015-05-24, 23:32
Medlem
Iamthebatmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
...eller så blir hon fly förbannad, kastar drinken över TS, och börjar gapa och skrika - varpå en flock white knights kommer till hennes undsättning, och hon skriker i vreden att han gjorde si och så och kallde henne det ena och det andra och tafsade på henne - och så slutar kvällen med att TS får bögstryk i rännstenen?

Mer sannolikt än vad den som kom med förslaget trodde, ja.
Fast jag gissar nog mer på att en "normal tjej" skulle bedöma honom som en tönt eller en full idiot som inte är värd att slösa sin tid på, och istället himla med ögonen och vandra därifrån.

Sen så brukar väl whiteknights se ut, och agera som s.k "fedoraguys"? De behöver man nog inte oroa sig att få för mycket stryk av...
Fast å andra sidan... En kille som TS kanske visst behöver det efter vad det verkar.

Det är för övrigt så jag föreställer mig dig, TS: som en white knight fedora guy.
Kort sagt: sluta vara en sådan.

Innan du läser följande, så är det först viktigt att du noterar att jag inte förespråkar att du kliver in i en roll som du är okomfortabel i. Det är helt enkelt till för att förbättra dig, inte för att förändra dig helt. För det mår ingen bra av. Se det snarare som... Tja, små råd som du kan prova dig fram med eller något....
Så:
Det kan underlätta att jobba på det ytliga. Dels för att det ger dig bättre självförtroende, och dels för att du kommer få lite mer positiv uppmärksamhet från tjejer då också.
Det är illa nog att din insida är som en s.k "fedora guy", ditt yttre behöver inte vara det också.
Därför undrar jag:

Hur är din kroppsform? - Dålig? - Sätt igång och träna.
Hår? - Åt helvete? - Gå in till en frisör och säg: "rädda mig"!
Kan du klä dig dugligt? Nej? - Utveckla ett sinne för stil och smak. ( http://www.fashionbeans.com/ ) ( http://www.menswearstyle.co.uk/ ) ( http://lookbook.nu/ )

Batmans kloka råd:
Odla ut ett par testiklar och sluta vara en mes. Sluta upp med att försöka vara prince charming. Tjejer på krogen vill inte ha en sådan, och tjejer på nätet tröttnar ganska fort på en sådan - vilket du uppenbarligen redan har märkt.
Visa lite självförtroende! Eftersom du uppenbart saknar allt vad självförtroende liknar så fejka det.
"Fake it til you make it", för det kommer efterhand. Kay?

Men främst:
Visa lite stake och var lite alfa för i helvete!!!
Citera
2015-05-25, 00:14
Medlem
Eller hon säger "Säg inget mer" och himlar med ögonen.

Edit. Ser att ovanstående tagit upp ngt liknande.
Senast redigerad av storkvitter 2015-05-25 kl. 00:16.
Citera
2015-05-25, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iamthebatman
Fast jag gissar nog mer på att en "normal tjej" skulle bedöma honom som en tönt eller en full idiot som inte är värd att slösa sin tid på, och istället himla med ögonen och vandra därifrån.

Sen så brukar väl whiteknights se ut, och agera som s.k "fedoraguys"? De behöver man nog inte oroa sig att få för mycket stryk av...
Fast å andra sidan... En kille som TS kanske visst behöver det efter vad det verkar.

Det är för övrigt så jag föreställer mig dig, TS: som en white knight fedora guy.

Innan du läser följande, så är det först viktigt att du noterar att jag inte förespråkar att du kliver in i en roll som du är okomfortabel i. Det är helt enkelt till för att förbättra dig, inte för att förändra dig helt. För det mår ingen bra av. Se det snarare som... Tja, små råd som du kan prova dig fram med eller något....
Så:
Det kan underlätta att jobba på det ytliga. Dels för att det ger dig bättre självförtroende, och dels för att du kommer få lite mer positiv uppmärksamhet från tjejer då också.
Det är illa nog att din insida är som en s.k "fedora guy", ditt yttre behöver inte vara det också.
Därför undrar jag:

Kan du klä dig dugligt? Nej? - Utveckla ett sinne för stil och smak. ( http://www.fashionbeans.com/ ) ( http://www.menswearstyle.co.uk/ ) ( http://lookbook.nu/ )

Batmans kloka råd:
Odla ut ett par testiklar och sluta vara en mes. Sluta upp med att försöka vara prince charming. Tjejer på krogen vill inte ha en sådan, och tjejer på nätet tröttnar ganska fort på en sådan - vilket du uppenbarligen redan har märkt.
Visa lite självförtroende! Eftersom du uppenbart saknar allt vad självförtroende liknar så fejka det.

Men främst:

Du har rätt! Självförtroendet hos mig ligger på botten tyvärr.
Citera
2015-05-25, 10:20
Medlem
Iamthebatmans avatar
Citat:
Suck. Bögstryk, kompanistryk, gängstryk, kalla det vad du vill. Ett ensamt offer får rejält med spö utav flera personer. Är det så svårt att fatta, eller posthuntar du bara?
Tror att hon/hon, eller förlåt.... "hen".... Bara PK-muppar sig.
Att mata det alltid lika politiskt korrekta trollet är bara onödigt i de fallen.

Citat:
Ursprungligen postat av moveonlife
Du har rätt! Självförtroendet hos mig ligger på botten tyvärr.

Damn straight.
Ta och arbeta på det.

Återigen, utan att förändra dig på ett negativt sätt, så kan det vara hjälpsamt att lära dig lite om mode och uppdatera din garderob, att utföra regelbunden träning, och se över din hårvård.
I detta fallet så är det främst för att ett säkert yttre inte sällan leder till ett säkert inre efterhand.
Men också för att tjejer tveklöst kommer att notera sånt.
Citera
2015-05-25, 16:26
Medlem
blutzeugens avatar
Citat:
Haha hände en polare liknande, fast på cruising med inavlade jävlar
Citera
2015-05-25, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iamthebatman

Så:
Därför undrar jag:

Batmans kloka råd:

Men främst:

Well said! Jag hade nog inte kunnat säga det bättre själv. Förslaget som kom från tidigare inlägg i tråden angående att gå fram till en tjej och säga att hon är ful skulle verkligen inte fungera på de flesta. Skulle någon kommit fram till mig och sagt något sådant hade jag som Batman nämnde i det citerade inlägget, kastat min drink på honom och gått därifrån. Ja, det är sant att många tjejer inte vill ha någon som nästan verkar intill desperat eller är "för snäll" om man så vill kalla det. Men jag tror inte att majoriteten skulle stå ut med en douche heller i längden.

"Fake it til you make it" är något jag absolut håller med om, det fungerar i många fall. Allt handlar om vad du visar på utsidan. Om du blir jätte nervös när du pratar med en tjej så får du försöka undvika att visa det på utsidan. Ditt kroppsspråk spelar stor roll för hur andra uppfattar dig. Dessutom så skulle jag inte uppmana dig till att börja bete dig som ett svin mot tjejer bara för att du har träffat mindre än en procent av jordens befolkning, jag skulle istället hålla med Batman och jobba på det ytliga istället. Träning kan oftast vara nyckeln till ett bättre självförtroende och återigen så uppfattar människor dig utifrån det som de ser på utsidan. Om du får panik av att prata med tjejer, försök att lugna ner dig själv genom att exempelvis tänka för dig själv; Vad är det värsta som kan hända?
Citera
2015-05-25, 19:04
Medlem
Iamthebatmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blutzeugen
Haha hände en polare liknande, fast på cruising med inavlade jävlar

Är man någon som frivilligt deltar i "cruuuzing" så anser jag att man kastar sten i glashus om man beskyller andra för inavel.
Men det är ju bara mina ödmjuka åsikter...

/Rikssvensk ung man bosatt i Värmland.

Citat:
Ursprungligen postat av karilarare
Men jag tror inte att majoriteten skulle stå ut med en douche heller i längden.

Om du får panik av att prata med tjejer, försök att lugna ner dig själv genom att exempelvis tänka för dig själv; Vad är det värsta som kan hända?

Menar självfallet inte att TS ska börja bete sig som en douche!
Det får man varken ligga eller något långvarigt av! (Trots att mina tips kanske gällde kortvariga och ytliga relationer.)

Jag menar att TS bör sluta vara, ja, vad säger man... Nästan undergivande, från vad det låter!
Man kan fortfarande vara respektfull mot henne utan att vara underkastad. Något som white knights inte har begripit.
Istället kan man utstråla självsäkerhet, våga vara "en av grabbarna på krogen", vara trygg i sig själv och i sitt utseende, och inte agera som att tjejen gör honom en tjänst genom att spendera sin tid på honom!
När tiden är rätt, och med rätt tjej, kan man t.o.m agera som att du gör tjejen en tjänst genom att spendera DIN tid på henne! (obs, sistnämnda för kortvarig relation, håller ej i längden)

Och som karilarare också säger, TS, vad är det värsta som kan hända?
Vad ska hon göra? Inte ligga med dig? Hon kommer redan inte att ligga med dig!
...Ända tills du odlar ut de tidigare nämnda testiklarna.

Vill du ha hjälp med stil och träning så får du PM:a om du skulle vilja. Jag är nämligen mycket insatt i det.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in