2005-10-17, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kallebille
Personligen hade jag inte varit intresserad av dessa. Du kan möjligen tjäna på att sälja dom som normala kökstillbehör, litet är vackert osv.

Men i och med att du postar under drogforumet så antar jag att du tänkt sälja till små lustgas fantaster?

Tja vad säga? Har hellre en stor gräddsifon än en liten, det är ju inte direkt ngt man bär med sig på stan därför finns i mina ögon inget syfte med den lilla storleken.

Grejen är ju att priset blir billigare ju mindre sifonerna är. Är dyrt att frakta tunga och bulkiga saker, plus att grundpriset är högre för de större sifonerna. Men folk kanske inte bryr sig om en 100-lapp hit eller dit. Är egentligen inget problem att ta in 1 eller 1,5 liters sifoner men priset blir ju som sagt högre.

Vad gäller att sälja som kökstillbehör tror jag knappast det finns någon större efterfrågan för sifoner för icke-rekreationssyfte.
Citera
2005-10-17, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Phyxius
Mja, vad skulle priset för säg ett 10-pack patroner ligga på isf? Kommer det under 30:- så är det ju en lysande idé.

Vad jag räknat på skulle det kunna ligga runt 30 kr. Beror lite på vad den slutgiltiga frakten blir samt orderkvantitét. Problemet är att man inte kan skicka med flyg så transporten måste gå med båt från thailand. Sen skrev ju någon att posten inte tillåter att man skickar patroner och då fallerar ju allt på det.
Citera
2005-10-17, 14:25
Medlem
kallebilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dekanus
Grejen är ju att priset blir billigare ju mindre sifonerna är. Är fraktansvärt dyrt att frakta tunga och bulkiga saker. Men folk kanske inte bryr sig om en 100-lapp hit eller dit.

Vad gäller att sälja som kökstillbehör tror jag knappast det finns någon större efterfrågan för sifoner för icke-rekreationssyfte.

Som sagt om du säljer patroner och lyckas skicka dem smidigt till ett lågt pris tror jag definitivt det finns en marknad. Sifonerna som finns i detaljhandeln är ofta mtk dyra, 400-500kr är nog standard iaf på de jag sett.

Så har du möjlighet att sälja små sifoner mkt billigt och patroner kan det vara värt ett försök. Fast tror att produkterna ska säljas tillsammans ( på samma sida eller affär) för att det skall fungera.
Citera
2005-10-18, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chemicalien
Ja, det låter ju bra. Bortsett från att man enligt postens regler inte får skicka patroner.

Men Googla! skickar ju patroner på posten
Citera
2005-10-19, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gb_man
Men Googla! skickar ju patroner på posten

Har undersökt saken och det skall inte vara några problem att skicka lustgaspatroner med vanlig post.

I transportregelverket för farligt gods (ADR) innefattas drivgaspatroner under klassificeringen UN 2037 Engångs-behållare för gas, utan utsläppsventil, ej påfyllbara, klass 2, med tillägg av klassificeringskod beroende av innehållet. Dikväveoxid är ett oxiderande ämne och därför blir klassificeringskoden i det aktuella fallet 5O.
För denna klassificering ges i regelverket en hänvisning till särbestämmelsen 191 som lyder: "Engångsbehållare för gas med en volym på högst 50 ml, som inte innehåller några giftiga ämnen omfattas inte av bestämmelserna i ADR/ADR-S."

Alltså betraktas inte lustgaspatroner som farligt gods och därmed ska det vara helt ok att skicka med posten.
Citera
2005-10-19, 11:16
Medlem
kallebilles avatar
Citat:
Har undersökt saken och det skall inte vara några problem att skicka lustgaspatroner med vanlig post.

I transportregelverket för farligt gods (ADR) innefattas drivgaspatroner under klassificeringen UN 2037 Engångs-behållare för gas, utan utsläppsventil, ej påfyllbara, klass 2, med tillägg av klassificeringskod beroende av innehållet. Dikväveoxid är ett oxiderande ämne och därför blir klassificeringskoden i det aktuella fallet 5O.
För denna klassificering ges i regelverket en hänvisning till särbestämmelsen 191 som lyder: "Engångsbehållare för gas med en volym på högst 50 ml, som inte innehåller några giftiga ämnen omfattas inte av bestämmelserna i ADR/ADR-S."

Alltså betraktas inte lustgaspatroner som farligt gods och därmed ska det vara helt ok att skicka med posten.

Då tycker jag du ska öppna en internetbaserad smartshop (laughingshop) och kränka lustgas i diskreta brev.

Kan funka!
Citera
2005-10-19, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kallebille
Då tycker jag du ska öppna en internetbaserad smartshop (laughingshop) och kränka lustgas i diskreta brev.

Kan funka!

Det största problemet som jag ser det är vilka storlekar på sifonerna man ska köpa in. Posta gärna vilka storlekar ni skulle föredra. Finns 0.25, 0.5 och 1 liters sifoner. Ju större sifon desto mer patroner går i men storleken går även hand i hand med priset.
Citera
2005-10-19, 12:39
Medlem
Citat:
Det största problemet som jag ser det är vilka storlekar på sifonerna man ska köpa in. Posta gärna vilka storlekar ni skulle föredra. Finns 0.25, 0.5 och 1 liters sifoner. Ju större sifon desto mer patroner går i men storleken går även hand i hand med priset.
ta det simpelt. välj det vanligaste måste väl vara 1 liters?
Citera
2005-10-20, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av teemb
ta det simpelt. välj det vanligaste måste väl vara 1 liters?

Kan ju helt enkelt ta in lite olika storlekar initialt och se hur det fördelar sig så småningom
Citera
2005-11-06, 14:59
Medlem
MUHs avatar
Citat:
Kan ju helt enkelt ta in lite olika storlekar initialt och se hur det fördelar sig så småningom

Det tycker jag absolut att du skall göra! Jag skulle lätt köpa om du tog hem och satte ett bra pris på det! Har letat efter sådant ganska länge nu!

Tycker att du skall starta en internet-sida där du styr försäljningen!

Räknar med att du hör av dig när detta är ordnat!
Citera
2005-11-26, 11:55
Medlem
blir det ngt? hade behövt köpa patroner men de är ju så jävla dyr frakt på ZZZZZZZZ!
Citera
2005-11-26, 16:01
Medlem
MUHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evlon
blir det ngt? hade behövt köpa patroner men de är ju så jävla dyr frakt på SSSSSS

Ja precis! Hur går det egentligen? Ska idén genomföras?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in