2015-05-23, 23:20
Medlem
Den riktiga sanningen kan ta 100 inlägg att få fram, men det är så mycket skräp man måste sålla bort. Tycker ni att kortare inlägg har mer substans än långa? Kan en smiley betyda allt, eller är ett långt inlägg mer lockande för att suga in fakta?
Citera
2015-05-23, 23:39
Medlem
Temporarias avatar
Beror på, vissa kan hålla sig ganska kortfattade och ändå bidra ganska mycket till tråden, andra inte. Jag gillar längre inlägg då vissa användare brukar trycka fakta och argument på ett ganska intressant vis.
Citera
2015-05-24, 01:13
Bannlyst
Lemasive i podcasten Flashbang ((FB) Nu kör vi: FlashBang, en pod om Flashback och dess användare. Hjälp till!) förklarade varför han inte valde att lägga ner mer tid på att skriva längre inlägg. Han syftade på att ingen orkar läsa längre inlägg och därmed inte få ut sitt budskap till fler.

Han har en poäng. Finns säkert fåtal personer som gör detta, men överlag orkar nog folk inte läsa igenom 50 tal rader av text.
Senast redigerad av Njor 2015-05-24 kl. 01:17.
Citera
2015-05-24, 01:49
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Njor
Lemasive i podcasten Flashbang ((FB) Nu kör vi: FlashBang, en pod om Flashback och dess användare. Hjälp till!) förklarade varför han inte valde att lägga ner mer tid på att skriva längre inlägg. Han syftade på att ingen orkar läsa längre inlägg och därmed inte få ut sitt budskap till fler.

Han har en poäng. Finns säkert fåtal personer som gör detta, men överlag orkar nog folk inte läsa igenom 50 tal rader av text.

Lemasive är å andra sidan inte det minsta intresserad av att diskutera saker.

Ibland behövs det ett långt förklarande inlägg och ibland räcker det med en rad. Det beror ju även på om man är bra på att skriva och hur bra man lyckas fånga läsarens intresse.
Citera
2015-05-24, 08:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Ibland behövs det ett långt förklarande inlägg och ibland räcker det med en rad. Det beror ju även på om man är bra på att skriva och hur bra man lyckas fånga läsarens intresse.

Om man "fångar" läsarens intresse, är den personen fängslad under den människan. Om man är bra på att skriva kan man lura i folk vad som helst. Det var väl dit jag ville komma.
Citera
2015-05-24, 17:26
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Big-Endian
Om man "fångar" läsarens intresse, är den personen fängslad under den människan. Om man är bra på att skriva kan man lura i folk vad som helst. Det var väl dit jag ville komma.
Det förutsätter ju att läsaren inte tänker själv. Om man tror att alla välskrivna inlägg bara innehåller universella fakta och vedertagna sanningar så är man ju inte nådigt naiv. Sen kan jag inte påstå att jag känner mig det minsta fången av ett välskrivet inlägg, inte på det sättet som du vill få det till i alla fall.
Citera
2015-05-24, 20:58
Medlem
det finns en hel del som bara fyller ut sin inlägg med tomma nonsens-formuleringar bara för att debattöter som skriver långa inlägg framstår som mer seriösa.
Citera
2015-05-24, 21:01
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlodigtSnor
det finns en hel del som bara fyller ut sin inlägg med tomma nonsens-formuleringar bara för att debattöter som skriver långa inlägg framstår som mer seriösa.

Minst lika jobbigt som folk som bara skriver en kort mening i nästan varje inlägg, borde falla under KFK.
Citera
2015-05-24, 21:15
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Minst lika jobbigt som folk som bara skriver en kort mening i nästan varje inlägg, borde falla under KFK.
Så det räcker inte att en användare håller sig till ämnet, skriver på rätt språk, postar i rätt forum, inte klagar på moderering, osv? Man måste skriva långa inlägg också?

Om jag skriver en eller fem rader ska inte ha någon som helst betydelse i förhållande till KFK så länge jag följer reglerna. Jag är medveten om att KFK ligger i admins godtycklighet, så detta är min egen åsikt givetvis. Men jag anser i alla fall att du är oresonlig när du säger att korta inlägg borde resultera i KFK. Det är inte rimligt.
Citera
2015-05-24, 21:42
Medlem
ischs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Så det räcker inte att en användare håller sig till ämnet, skriver på rätt språk, postar i rätt forum, inte klagar på moderering, osv? Man måste skriva långa inlägg också?

Om jag skriver en eller fem rader ska inte ha någon som helst betydelse i förhållande till KFK så länge jag följer reglerna. Jag är medveten om att KFK ligger i admins godtycklighet, så detta är min egen åsikt givetvis. Men jag anser i alla fall att du är oresonlig när du säger att korta inlägg borde resultera i KFK. Det är inte rimligt.

Meningsfulla inlägg är meningsfulla, oavsett dess längd och faktiskt, dess språkliga kvalité (så länge det är läsligt och går att förstå).
Citera
2015-05-24, 22:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Big-Endian

Vad är detta för märkliga tankegångar?

Om detta är trådens budskap kan ju tråden skrotas. Du är med andra ord rädd för att folk med "mentalt svaga kraftsköldar" blir attackerade av folk med "starka mentala terroristkrafter"? HAHA, HAHA, HAHA.
Citera
2015-05-25, 10:21
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fugglarn
Du tror inte det kan ha med vilket forum man är i också? Eller är det generellt så att långa välgjorda poster får mycket uppmärksamhet i alla forum?
Jag säger ju att om det beror på något, så är det ämnet för tråden i sig. Vissa påstående, och frågeställningar behöver broderas ut lite och andra klarar sig på en mening.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in