Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-05-22, 17:45
Medlem
Jag har alltid kört p-piller, neovletta, sen prionelle när apoteket började snåla. Nu har jag extremt dåligt sexliv så jag går utan för tillfället, men när mina enda sexpartners som båda bor utomlands kommer hem så brukar jag käka p-piller då. Det fungerar hur bra som helst och får inga konstigheter med mens eller nått. Vet att det kanske inte är optimalt, men jag är så slarvig ändå med dom.

Skulle tro att jag är inte ens kan kläcka med tanke på mitt slarv men ändå gravidlösa liv
Citera
2015-05-22, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av POLYGR1P
Kondom.
Det skulle vara underbart om det inte förstörde så mycket
Citera
2015-05-22, 17:55
Medlem
trillkas avatar
P-stav? Fungerade dock inte särskilt bra för min del, blödde konstant i 3 månader, men vi alla är ju olika! Bra skydd mot graviditet
Citera
2015-05-22, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pickledonion
En av bildtexterna där var ju dock:

Hur som helst, läs lite här med: http://www.1177.se/Jamtland-Harjedal...r-och-p-ring-/ och läs vidare om de olika hormonerna som finns och dra sedan slutsatser utifrån hur du bör välja.
Ja exakt, och eftersom det tas upp 60% mer så vill jag sluta använda det. P-ring verkade ju ha mycket lägre dos hormoner faktiskt! Konstigt att så många klagar på det, men sen kanske de som skriver på internet är de som sitter och söker efter folk som också upplevt massa dåliga saker
Citera
2015-05-22, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rocknrollswindel
Hej
Jag och min tjej använder en kombination av kondomer och säkra perioder
det som gör det enkelt i vårt fall är att hon har väldigt exakta perioder.
24 dagar varje gång med ett enda undantag då det blev 25 alltså bör hon
ha ägglossning runt dag 10-11 eftersom spermier kan överleva 5 dagar
i en kvinnas kropp innebär detta att dag 1-5 samt dag 12-24 är säkra
räknat från första mens dagen. Men eftersom hon lagt hela ansvaret att
hålla koll på mig brukar jag inte chansa från dag 12 utan snarare dag 15.
Detta innebär ju att oskyddat sex inte går att ha 10 dagar per månad.
Men är det så stor grej egentligen hur många har sex varje dag?
Ni får kanske använda gummi ett par gånger per månad dessutom kan man
ju ha ganska kul sex utan penis penetrering ha lite fantasi !
Till detta kan jag tillägga att hennes sexlust brukar vara som starkast
just dag 10 mitt på ägglossningen och då blir det så bra glid att man
knappt märker en kondom.
( jag vet att hon har ganska korta perioder normalt ligger tjejer på
28 dagar och har ju alltså oftast ägglossning dag 12-13 )
det där måste man ju kolla några månader först så att man vet att
det är stabilt
Det där kräver ju att man har ganska stor kontroll, sen så träffas ju bara jag och min pojkvän på helger så det blir faktiskt inte så mycket sexande i månaden och då känns det onödigt att proppa i mig en massa hormoner I mitt förra förhållande så körde vi med "dra ut" metoden, jag vet inte hur säker den är men jag blev i alla fall inte gravid under de 6 månader vi var tillsammans!
Citera
2015-05-22, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Muggrulle
Jag har alltid kört p-piller, neovletta, sen prionelle när apoteket började snåla. Nu har jag extremt dåligt sexliv så jag går utan för tillfället, men när mina enda sexpartners som båda bor utomlands kommer hem så brukar jag käka p-piller då. Det fungerar hur bra som helst och får inga konstigheter med mens eller nått. Vet att det kanske inte är optimalt, men jag är så slarvig ändå med dom.

Skulle tro att jag är inte ens kan kläcka med tanke på mitt slarv men ändå gravidlösa liv
Just det där med att p-piller förstör sexlusten etc är så sjukt mycket dubbelmoral. "Här, nu kan du ha sex så mycket du vill, tills du inte vill mer tillslut!" optimala skyddet typ
Citera
2015-05-22, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trillka
P-stav? Fungerade dock inte särskilt bra för min del, blödde konstant i 3 månader, men vi alla är ju olika! Bra skydd mot graviditet
Exakt, lite läskigt att det kan bli lite hur som med p-stav, min mor har det och hon trivs bra. Det är inte så kul heller då det är ett litet ingrepp om man vill sätta i eller ta ut
Citera
2015-05-22, 18:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av maomaox
Det skulle vara underbart om det inte förstörde så mycket

Jag håller med dig , rätt kass men väldigt bra mot sjukdomar och preg...
Citera
2015-05-22, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av POLYGR1P
Jag håller med dig , rätt kass men väldigt bra mot sjukdomar och preg...
Ja, och det är väl ibland det kastet man får stå, men skulle egentligen vilja se om något annat funka först
Citera
2015-05-22, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maomaox
Det där kräver ju att man har ganska stor kontroll, sen så träffas ju bara jag och min pojkvän på helger så det blir faktiskt inte så mycket sexande i månaden och då känns det onödigt att proppa i mig en massa hormoner I mitt förra förhållande så körde vi med "dra ut" metoden, jag vet inte hur säker den är men jag blev i alla fall inte gravid under de 6 månader vi var tillsammans!

Har testat dra ut metoden också och tycker nog det kräver nästan mer kontroll
och dessutom var jag alltid rädd att jag skulle läcka lite innan själva utlösningen.
Så för mig känns det mycket lugnare att räkna dagar.
Citera
2015-05-22, 18:09
Medlem
Det enda preventivmedel jag haft är p-piller. Jag har aldrig haft några direkta biverkningar och jag vill inte gärna ha spiral eller p-stav. Det som jag tycker är bra med p-piller är att man kan styra sin mens och för mig känns det bättre att ta en tablett än att ha ett skydd som sitter fast inne i kroppen. Det negativa är väl just att det är så lätt att glömma men det finns ju både för-och nackdelar med alla preventivmedel så att hitta något som funkar helt perfekt tror jag är väldigt svårt. Så även om jag har blivit gravid med p-piller så känns det som det skydd som funkar bäst för mig. Men det är ju så individuellt vad som passar.
Citera
2015-05-22, 18:14
Medlem
använder inget preventinmedel
har överlåtit det till gud
konsekvenser
av mitt handlande
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto