2015-06-27, 13:04
Medlem
DavanDs avatar
https://twitter.com/gfn_france/status/614599388887941120

Morgan Schneiderlin ska vara färdig för ManU enligt L'Équipe.
Citera
2015-06-27, 13:17
Medlem
zizacons avatar
Vid sidan av Cech-historien som borde offentliggöras när som helst, så cirkulerar det en massa underliga rykten - nu senast i La Stampa - att Arsenal ska ha köpt Arturo Vidal.

Det som talar emot är förstås att han är 28 och tycks ha en god förmåga att hamna i trubbel vid sidan av planen - vilket Wenger som bekant ogillar starkt. Å andra sidan har han inte så långt kontrakt och det där med ålder och privatliv kan pressa ner priset, precis som det gjorde med Tevez.
Citera
2015-06-27, 13:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Javier hernandez kan bli ett target för Liverpool också nu sägs det.

Har alltid gillat den mexikanen.

Vadå, så de ska köpa honom från Manchester United? Låter mycket troligt...

Citat:
Ursprungligen postat av Alex P. Keaton
Det är knappast fem plus för stunden. När/om man ske ge betyg till hur klubbar har skött sina transfers får man beakta vad klubben behöver och vilken nivå de ligger på och vilka spelare man tror att de kan locka. Som jag nämnt tidigare så skulle jag vara nöjd med en värvning av Clyne. Kovacic må vara en intressant spelare men jag skulle föredra en anfallare/målgörare och en defensiv mittfältare innan man lägger ut pengar på honom. Att klubben har ställt in siktet på en anfallare är självklart. Det var man även förra sommaren. Man får hoppas att klubben lyckas bättre nu. Bacca vore trevligt. På pappret. Det finns ju inga givna succéer.

Angående Milner tror jag de flesta PL-klubbar skulle vilja ha honom. Dock inte som startspelare eller till vilket pris som helst. Om han presterar, tillräckligt, eller inte i Liverpool återstår att se. Jag är i vilket fall inte besviken på att han värvats.

Jag är kluven. Milner skulle ju inte göra bort sig som truppspelare i en stor klubb (vilket han visat), men jag skulle ändå inte vilja ha honom, att ta en plats från en yngre, mer talangfull spelare. Milner har inte så mycket att ge poängmässigt och är inte precis ung. Men visst, det är en stabil spelare som gör jobbet.

Clyne vore som sagt en bra värvning som jag tidigare nämnde. Ings är en mittenlagsspelare men är väl bättre än Lambert. Behövde inte Liverpool betala en ganska dyr kompensation till Burnley, typ £7m?

Firminho kan jag inte uttala mig desto mer om. Mer än att han var förbannat dyr. Men svårt att se att Liverpool får tag på så mycket mer namnkunniga spelare så jag antar att det, åtminstone på förhand, får ses som en bra värvning. Men hur många brassar har egentligen lyckats i PL? Statistiken är skrämmande. Man kan nämna Coutinho och Oscar, men till exempel den sistnämnde tycker jag faktiskt inte har fått ut max.
Citera
2015-06-27, 14:00
Medlem
Otroligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av speedi-
Jag är kluven. Milner skulle ju inte göra bort sig som truppspelare i en stor klubb (vilket han visat), men jag skulle ändå inte vilja ha honom, att ta en plats från en yngre, mer talangfull spelare. Milner har inte så mycket att ge poängmässigt och är inte precis ung. Men visst, det är en stabil spelare som gör jobbet.
Senaste säsongen gjorde Milner 13 poäng med 5 mål och 8 assist. Det om något måste väl ses som godkänt för en spelartyp som James Milner.
Citera
2015-06-27, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Otrolig
Senaste säsongen gjorde Milner 13 poäng med 5 mål och 8 assist. Det om något måste väl ses som godkänt för en spelartyp som James Milner.

Mål mot Hull, Stoke, Leicester, QPR, Swansea, samt assist i främst matcher där City krossat motståndet illustrerar väl ganska väl hans medelmåttighet.

Bra truppspelare för samtliga lag men ingen man betalar 150 000 pund i veckan i 5 år såvida inte tillgångarna är nästintill oändliga. Toppklubbarnas jakt på "home grown-players" gör väl dock att det är dessa lönecheckar man kan se hos brittiska dussinlirare. Han kommer nog vara ok i någon säsong eller två men över 5 år lär han knappast leverera i paritet med den lönen.
Citera
2015-06-27, 14:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Otrolig

Det måste vara en av hans bästa säsonger någonsin. Men användaren ovanför mig svarar ganska bra. Fem år till Milner med den lönen är en större groda än fem år till Wayne Rooney 2013.
Citera
2015-06-27, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Feodor
Mål mot Hull, Stoke, Leicester, QPR, Swansea, samt assist i främst matcher där City krossat motståndet illustrerar väl ganska väl hans medelmåttighet.

Bra truppspelare för samtliga lag men ingen man betalar 150 000 pund i veckan i 5 år såvida inte tillgångarna är nästintill oändliga. Toppklubbarnas jakt på "home grown-players" gör väl dock att det är dessa lönecheckar man kan se hos brittiska dussinlirare. Han kommer nog vara ok i någon säsong eller två men över 5 år lär han knappast leverera i paritet med den lönen.

Räknar med att han skadefri kommer starta nästintill alla matcher för Pool vilket ska bli intressant då han aldrig riktigt cementerade en plats i City. Rätt komplett spelare egentligen och måste vara skönt för Pool-fansen att veta ungefär vad man kan förvänta sig, har ju inte riktigt varit fallet för de flesta värvningar de senaste åren. Veckolönen på 150k kan väl dock diskuteras, antar att lagkamraterna kan snegla lite på lönekuvertet.
Citera
2015-06-27, 14:55
Medlem
Cambijaos avatar
Skulle bli genuint glad om Hiljemark hamnade i Italien.
Citera
2015-06-27, 15:43
Medlem
Giggsys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av waikikii
Jag tror faktiskt han inte har några problem över huvudtaget att spela ut sitt kontrakt. Du däremot.

Nej då, inte alls. Jag hoppas hellre att han gör det än att han lämnar för fyndpris ca 300 nu i sommar.

Hade han däremot visat lite hjärta o tacksamhet och förlängt skulle jag inte ha några som helst problem med att han lämnar nu i sommar till ett rimligt pris.
Senast redigerad av Giggsy 2015-06-27 kl. 15:48.
Citera
2015-06-27, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cambijao
Skulle bli genuint glad om Hiljemark hamnade i Italien.
Visst men han förtjänar bättre än att hamna i Genoa och Sassuolo....
Citera
2015-06-27, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hagoromo
Visst men han förtjänar bättre än att hamna i Genoa och Sassuolo....

Att tro att en bänknötare i Holländska ligan ska intressera bättre italienska klubbar än tabellsexan känns inte så realistiskt.
Citera
2015-06-27, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Feodor
Att tro att en bänknötare i Holländska ligan ska intressera bättre italienska klubbar än tabellsexan känns inte så realistiskt.
Han var ju skadad under stora delar av säsongen pga en operation. Säsongen innan var han ju mer eller mindre ordinarie på mittfältet PSV under långa perioder. Vill minnas att han även var kapten vid några tillfällen.

Hijemark får mer ut av att stanna i PSV som åtminstone erbjuder CL-spel inför den kommande säsongen, något som Genoa och Sassuolo inte kan komma med...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in