Citat:
Ursprungligen postat av
Imbaz
Javier hernandez kan bli ett target för Liverpool också nu sägs det.
Har alltid gillat den mexikanen.
Vadå, så de ska köpa honom från Manchester United? Låter mycket troligt...
Citat:
Ursprungligen postat av
Alex P. Keaton
Det är knappast fem plus för stunden. När/om man ske ge betyg till hur klubbar har skött sina transfers får man beakta vad klubben behöver och vilken nivå de ligger på och vilka spelare man tror att de kan locka. Som jag nämnt tidigare så skulle jag vara nöjd med en värvning av Clyne. Kovacic må vara en intressant spelare men jag skulle föredra en anfallare/målgörare och en defensiv mittfältare innan man lägger ut pengar på honom. Att klubben har ställt in siktet på en anfallare är självklart. Det var man även förra sommaren. Man får hoppas att klubben lyckas bättre nu. Bacca vore trevligt. På pappret. Det finns ju inga givna succéer.
Angående Milner tror jag de flesta PL-klubbar skulle vilja ha honom. Dock inte som startspelare eller till vilket pris som helst. Om han presterar, tillräckligt, eller inte i Liverpool återstår att se. Jag är i vilket fall inte besviken på att han värvats.
Jag är kluven. Milner skulle ju inte göra bort sig som truppspelare i en stor klubb (vilket han visat), men jag skulle ändå inte vilja ha honom, att ta en plats från en yngre, mer talangfull spelare. Milner har inte så mycket att ge poängmässigt och är inte precis ung. Men visst, det är en stabil spelare som gör jobbet.
Clyne vore som sagt en bra värvning som jag tidigare nämnde. Ings är en mittenlagsspelare men är väl bättre än Lambert. Behövde inte Liverpool betala en ganska dyr kompensation till Burnley, typ £7m?
Firminho kan jag inte uttala mig desto mer om. Mer än att han var förbannat dyr. Men svårt att se att Liverpool får tag på så mycket mer namnkunniga spelare så jag antar att det, åtminstone på förhand, får ses som en bra värvning. Men hur många brassar har egentligen lyckats i PL? Statistiken är skrämmande. Man kan nämna Coutinho och Oscar, men till exempel den sistnämnde tycker jag faktiskt inte har fått ut max.