2015-07-26, 23:53
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VanDenBerg
Szczesny har bekräftat på sin Instagram att han är klar för Roma, på lån.

Bra för Arsenal, och om det nu är så att Ospina faktiskt stannar känns det ju jävligt tryggt i Arsenals mål , för första gången sedan typ 2006.

Jag gillar polacken och tycker att han har talangen, och mentaliteten, för att bli en ruskigt bra målvakt men känns lite pinsamt att Roma skall låna in en startmålvakt när man är en CL-klar klubb. För andra året i rad.

Vafan.
Citera
2015-07-27, 00:00
Medlem
anteri17s avatar
Min upplevelse att polacken är usel i luften, lite het i sina utrusningar, men bra på det mesta andra. Han kommer inte bli lika utsatt i luften i Italien, så jag tror han kommer göra det riktigt bra i huvudstaden. Närmast oavsett hans prestation så är han bättre än Morgan.
Citera
2015-07-27, 00:02
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Min upplevelse att polacken är usel i luften, lite het i sina utrusningar, men bra på det mesta andra. Han kommer inte bli lika utsatt i luften i Italien, så jag tror han kommer göra det riktigt bra i huvudstaden. Närmast oavsett hans prestation så är han bättre än Morgan.

Precis där jag ser mentaliteten. Jag ser inte Arsenal i närheten så mycket som du gör men min upplevelse är att han beredd att offra både skalle, armar och ben i en duell i straffområdet.

Hellre det än fegisar i mål.
Citera
2015-07-27, 00:09
Bannlyst
Tycker Schezny är ganska bra, men inte toppklass. Han har ju riktigt tur hela tiden då han misstajmar många utrusningar och gör lite smågalna saker som sätter honom i knipa, men på något sätt lyckas han alltid klara sig undan ett baklängesmål och så står han där och flinar. Tycker dock han känns bättre än Ospina som bara såg väldigt medioker ut men är förstås en bra nog nummer två.

LvG säger att United söker en spelare i toppklass, en Galactico-värvning. Återstår att se om man får tag i någon. Känns mer och mer som att det enbart kommer bli offensiva värvningar nu, och det tycker jag är rätt. Känslan är väl att nu när LvG inte fått Ramos och Hummels så struntar han i en försvarsvärvning. Som jag tidigare varit inne på, med det starka mittfält, så är det mycket viktigare att få in en offensiv spelare av världsklass. Särskilt nu när Di Maria försvinner.
Citera
2015-07-27, 00:13
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Precis där jag ser mentaliteten. Jag ser inte Arsenal i närheten så mycket som du gör men min upplevelse är att han beredd att offra både skalle, armar och ben i en duell i straffområdet.

Hellre det än fegisar i mål.

Fair enough så länge han står upp länge samt håller in armarna... Det är något han kan slipa på.
Citera
2015-07-27, 01:19
Medlem
snillet_1s avatar
Vad fick egentligen Inter i dess position att betala närmare 400 millar för Kondogbia? Milan utmanade vilket såklart trissade upp priset. Men.. En Monaco-mittfältare som förvisso imponerat i CL, skall verkligen Inter anno 2015 få honom? För en så hög prislapp? Vilka andra klubbar var inblandade?

Eller är det ett massivt felköp...
Citera
2015-07-27, 02:48
Medlem
greenday0208s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av speedi-
Tycker Schezny är ganska bra, men inte toppklass. Han har ju riktigt tur hela tiden då han misstajmar många utrusningar och gör lite smågalna saker som sätter honom i knipa, men på något sätt lyckas han alltid klara sig undan ett baklängesmål och så står han där och flinar. Tycker dock han känns bättre än Ospina som bara såg väldigt medioker ut men är förstås en bra nog nummer två.

LvG säger att United söker en spelare i toppklass, en Galactico-värvning. Återstår att se om man får tag i någon. Känns mer och mer som att det enbart kommer bli offensiva värvningar nu, och det tycker jag är rätt. Känslan är väl att nu när LvG inte fått Ramos och Hummels så struntar han i en försvarsvärvning. Som jag tidigare varit inne på, med det starka mittfält, så är det mycket viktigare att få in en offensiv spelare av världsklass. Särskilt nu när Di Maria försvinner.
Ja, Sergio Romero är klar för United nu men förhoppningsvis är han varken tänkt som förstemålvakt eller galacticovärvningen
Citera
2015-07-27, 07:24
Medlem
Cambijaos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Vad fick egentligen Inter i dess position att betala närmare 400 millar för Kondogbia? Milan utmanade vilket såklart trissade upp priset. Men.. En Monaco-mittfältare som förvisso imponerat i CL, skall verkligen Inter anno 2015 få honom? För en så hög prislapp? Vilka andra klubbar var inblandade?

Eller är det ett massivt felköp...
Kondogbia var dock extremt bra i La Liga innan Monaco kom och viftade med en större lön och CL. Vad får han för i lön i Inter egentligen?
Citera
2015-07-27, 09:31
Medlem
Ryktas fortfarande om att Cillessen ska vara klar för United, av bland andra El Confidencial. Med tanke på att Romero är bekräftad så känns det nästan som att ett byte av målvaktsuppsättning är på gång.

DDG till Madrid då med andra ord, men vem plockar upp Valdes?

Att Di Maria går till PSG och United plockar Pedro är väl inte heller någon högoddsare just nu. Vet inte riktigt vad jag tycker om det bytet. Slutade kolla La Liga för ungefär fem år sen så har ingen större koll på Pedro men kan inte minnas att jag tyckte att han var så bra när det begav sig.

Kan inte säsongen bara dra igång nu?
Citera
2015-07-27, 10:42
Medlem
Imbazs avatar
LFC ska ha lagt ett bud på Lacazette på 289m kr.

Han kommer nog endå inte spela i LFC när säsongen startar.
Citera
2015-07-27, 12:03
Medlem
MentosFruitcores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Massa rykten om Pedro till United, vissa t.o.m bekräftar att det är klart... Fan då, perfekt fjärdeanfallare i ett 4-3-3...

Självinsikt? Man konkurrerar med de 3 odiskutabelt bästa anfallarna i världen, man kan inte vara mer än en avlastare/spela vid skador på någon av dem/mot lättare motstånd, när man har dom tre framför sig...
Man United kommer med största sannolikhet sälja Di Maria till PSG. Van Gaal kan därför lova Pedro en startplats och gott om speltid. Det kan inte Lucho.

Det handlar inte så mycket om självinstinkt, utan snarare ett konstaterande att om han stannar förblir speltiden skral.
Citera
2015-07-27, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
LFC ska ha lagt ett bud på Lacazette på 289m kr.

Han kommer nog endå inte spela i LFC när säsongen startar.

Sturridge, Ings, Benteke, Balotelli, Origi, Borini, Lambert? Lacazette på det? Börjar blir trångt framåt för Liverpool isf. Men som du säger blir det nog ingen affär. Sen ska väl ett par av dom namnen iväg, eller har någon redan lämnat kanske?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in