• 4
  • 5
2015-05-21, 20:07
Medlem
SaftMajas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Linsanity
Ja, för varenda hemlös och tiggare är brottslingar och ingår i ligor, pucko.

Att jämföra tiggeri med prostitution säger det mesta om dig.

Förstår att det här ligger lite över din nivå, men jag ska förklara med lätta ord:

Bara för att något inte är uttryckligen förbjudet betyder det inte att det är något bra (prostitution, tiggeri etc.).

När du skänker pengar till tiggare [besöker prostituerade etc.]så stödjer du en ovärdig och förnedrande verksamhet som dessutom har tydliga kriminella kopplingar.

Ledsen att behöva förstöra din illusion av godhet som du tror du köper dig med växelpengarna från ICA..
2015-05-21, 20:12
Medlem
Tjoflos avatar
Kvinnor i Sverige är problemet till att tiggeriet eskalerar, jag ser bara kvinnor som ger pengar och förhärligar sin egna godhet i detta. Nu sitter det två jävlar utanför vår ICA, plus en zigenar faktumsäljare och en korgförsäljare som även denna är zigenare.
2015-05-21, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Linsanity
Enligt dig så borde inte jag få diskutera, däremot bör du få diskutera hur mycket du vill, va? Du kan inte ens stava till ordet "diskutera", pucko.

Det är inte fråga om "trolleri", jag är ingen trollkarl. Jag eftersökte dock ett mer seriöst diskussionsunderlag, en inlägg från en som påstår sig vara från Bulgarien och dennes högst personliga åsikter är inget som utgör något startare underlag för en diskussion. Att sedan personen länkade till en video på ett främmande språk som sin enda källa gjorde det än mer oseriöst.

Om nivån på FB ska vara så låg så är det ingen skillnad mellan Flashback och hamsterpaj.

Eftersom du inleder ditt intåg i tråden med att du tycker den skall tas bort eftersom du inte förstår OT så tycker jag du på sätt och vis tagit bort din legitima rätt att skriva i tråden.
Eftersom du vägrar skriva från OT:s grundpremisser utan drar tråden off-topic med diverse dumma/infatila provokationer så tycker jag du passar väldigt bra in på definitionen av troll.

Seså, om ditt enda intresse är att censurera uppgifter som du inte förstår/inte tycker om är det kanske fel forum för dig? Du har ingen avsikt att diskutera topic satt i tråden, lik förbannat är du den som postat flest inlägg.
Se dig själv i spegeln och inse vad du är.
2015-05-21, 20:16
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Inga nyheter direkt.
2015-05-21, 20:17
Medlem
Snälla Linsanity, har du nån verklighetsuppfattning överhuved taget?
dom bulgariska zigenarna / romerna / EU migranterna som du kallar det ÄR inte ute efter att jobba, Vi riktiga Bulgarer som kommer till detta land och jobbar fixar betalar skatt Mm, förtjänar det, dessa människor vill bara utnyttja din och flera andras idiotiska naivitet, som du i flera inlägg har uppvisat,
Jag själv har sett hur detta land går i kras pga av människor som du.
Jag själv kommer inom kort sälja min bostad flytta tillbaka och kolla på håll hur ''vårat'' en gång så vackra samhälle går i ruiner.
2015-05-21, 20:17
Medlem
ja, jag kommer aldrig att skänka 50 öre till dessa typer någon gång!
Thats it!
2015-05-21, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
Öh. Nej? I USA får man skattelättnader om man köper välgörenhetssaker. Därför donera kändisar stålar till gud vet vad.

Sen menar min kompis att folk som går på soc bara latar sig och vägrar söka jobb eftersom soc kommer varje månad. Att han inte gör kopplingen att tiggaren sitter kvar för att han gör denna pengar förstår jag inte.

Sant, det blir dock i de flesta fall fortfarande ingen plussaffär för den som skänker (beloppet man skänker man slipper skatta på utgår jag från).
Du tjänar alltså inte mer pengar för att du skänker pengar, det gör du eventuellt på den goodwill du får när pressen skriver om det.

Sen finns det säkert avancerade skatteupplägg som förändra ekvationen lite, men tror ändå det finns andra sätt att undvika skatt än att skänka bort pengarna.
2015-05-21, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hazzo
http://en.m.wikipedia.org/wiki/Gadjo_(non-Romani)

Det är ett val man gör. De vill inte integreras i samhället. De vill leva kvar i sitt klansamhälle som organiserar hela tiggarverksamheten. De går inte i skolan o utbildar sig så de kan skaffa ett jobb. Integrerar du dig så blir du mer eller mindre utesluten ur klanen. Att sitta utanför Konsum är det pris man är villig att betala. De vill inte jobba för gadji.,

Om man jobbat inom skolväsendet några decennier så har man sett ett och annat. I synnerhet om man haft det mesta av sin tjänstgöring i vissa delar av Malmö. Men.....politiskt korrekta idioter är det så gott som omöjligt att övertyga med fakta. De behöver oftast uppleva problematiken direkt själva.

Nåväl...det var alltid lika trevligt att se lärarkandidater och nyutexaminerade konfronteras med verkligeten.
2015-05-21, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BG4Life
Snälla Linsanity, har du nån verklighetsuppfattning överhuved taget?
dom bulgariska zigenarna / romerna / EU migranterna som du kallar det ÄR inte ute efter att jobba, Vi riktiga Bulgarer som kommer till detta land och jobbar fixar betalar skatt Mm, förtjänar det, dessa människor vill bara utnyttja din och flera andras idiotiska naivitet, som du i flera inlägg har uppvisat,
Jag själv har sett hur detta land går i kras pga av människor som du.
Jag själv kommer inom kort sälja min bostad flytta tillbaka och kolla på håll hur ''vårat'' en gång så vackra samhälle går i ruiner.

Tyvärr kommer du aldrig att nå fram till henne....hon kommer att avfärda varje erfarenhet som rasistisk propaganda av illvilliga människor. Inte förrän hon har fått en realitetskrasch kommer hon att förstå.

Det finns faktiskt personer som vet att zigenare ses som paria i de flest samhällen.....men som till 10% tror att detta bara beror på fördomsfullhet...och inte alls på zigenarna själva. MAn kan tycka sådant är häpnadsväckande, men vissa köper den officiella mediabilden okritiskt.
2015-05-21, 20:40
Medlem
CarlJohanssons avatar
Jag brukar själv ge en tjuga efter jag varit och handlat till tiggaren som sitter utanför affären. Tycker de är synd att de ska behöva lida för folk är egoistiska och inte vill dela med sig av kakan. Gav en gång en hundring när jag var på bra humör. Blev på ännu bättre humör när jag fick se leendet hos gubben.
2015-05-21, 20:48
Medlem
Svinhudens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJohansson
Jag brukar själv ge en tjuga efter jag varit och handlat till tiggaren som sitter utanför affären. Tycker de är synd att de ska behöva lida för folk är egoistiska och inte vill dela med sig av kakan. Gav en gång en hundring när jag var på bra humör. Blev på ännu bättre humör när jag fick se leendet hos gubben.
Troll.
2015-05-21, 20:52
Medlem
Svejks avatar
Nej, vi låser denna tråd. Det finns mängder av trådar om tiggare, och denna tråd där diskussionsunderlaget är en film på bulgariska och ett citat från ett annat forum motiverar knappast en ny tråd.
Tråden låses med en hänvisning till redan existerande tiggartrådar.

/Moderator
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in