2005-10-13, 10:25
Moderator
Evil Eds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mullenö
Jag tycker att det vore på sin plats med en förklaring av vad ett troll är för ngt,jag har stött på det ordet ett par gånger här på fb och förstår att det inte är ett skogstroll det pratas om utan ngn som inte uppträder seriöst och inte respekterar andra människor.Jag har själv haft stora mödor&problem med vad jag skulle kalla troll dvs sådana som bara skriver elaka och kymiga saker åt dig,nä fyy bubblan sånt kan man vara utan

Ett troll är en bannad person som återkommer i ny skepnad.
2005-10-13, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Evil Ed
Va men det är ju för jäkligt!får man verkligen komma tillbaka i ny skepnad? i mina ögon tycker jag att det låter lite som om dom inte borde få komma tillbaka i ngn skepnad överhuvudtaget.
2005-10-13, 10:53
Bannlyst
Citat:
Va men det är ju för jäkligt!får man verkligen komma tillbaka i ny skepnad? i mina ögon tycker jag att det låter lite som om dom inte borde få komma tillbaka i ngn skepnad överhuvudtaget.
Ja, det är verkligen omoraliskt...

// Roger P.
2005-10-13, 10:54
Medlem
JustMes avatar
Citat:

Så vad gör du här då? Njuter av allas avsky mot dig?
2005-10-13, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustMe
Så vad gör du här då? Njuter av allas avsky mot dig?
Vad jag gör här? vad menar du? jag har ej kommit tillbaka i ny skepnad,jag har alltid på min tid här på fb varit mullenö.I mina ögon är det ingen som avskyr mig tvärtom väldigt många visar mig deras uppskattning av mig som person och det värmer gott så här i höstruskett.
2005-10-13, 12:16
Medlem
Citat:
Vad jag gör här? vad menar du? jag har ej kommit tillbaka i ny skepnad,jag har alltid på min tid här på fb varit mullenö.I mina ögon är det ingen som avskyr mig tvärtom väldigt många visar mig deras uppskattning av mig som person och det värmer gott så här i höstruskett.

du blev avundsjuk på Conny och gjorde en rip-off på hans stil
2005-10-13, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalliban
du blev avundsjuk på Conny och gjorde en rip-off på hans stil
Hur menar du?var conny ett troll eller vad? jag skulle inte ens fantisera om att göra en rip-off som du så trendigt utrycker dig.
2005-10-13, 14:18
Medlem
Ett (internet)troll behöver nödvändigtvis inte vara en bannad användare som återvänder i ny skepnad.
Det kan vara en helt ny användare som medvetet går in för att förstöra diskussioner .

Ett exempel:
användare1: "Jag tycker bu"; Troll: "Du har fel! Det är bä".
Om användare1 istället skrivit "Jag tycker bä" så hade Trollet direkt svarat: "Bu ska det vara".)

Bästa sättet att bli av med trollen: IGNORERA DEM!!!
Skriv inte en enda kommentar som svar på deras inlägg. Då lägger de sig ner och självdör och bildar stora mossiga stenar i skogen.
2005-10-13, 14:28
Medlem
icys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evil Ed

Stämmer det verkligen? Vet att bl.a. Caine blivit kallad för troll, men när jag letat upp vad ett troll är, så är det någon som bara försöker provocera folk (se mullenö) Och att säga att Caine enbart försöker provocera tror jag inte någon köper, så att säga att en bannad person som återkommer i en ny skepnad skulle vara troll, är fel, enligt den definitionen jag tagit del av i alla fall. Men det finns kanske någon med en annan definiton, gärna länk också.
2005-10-13, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av icy
Stämmer det verkligen? Vet att bl.a. Caine blivit kallad för troll, men när jag letat upp vad ett troll är, så är det någon som bara försöker provocera folk (se mullenö) Och att säga att Caine enbart försöker provocera tror jag inte någon köper, så att säga att en bannad person som återkommer i en ny skepnad skulle vara troll, är fel, enligt den definitionen jag tagit del av i alla fall. Men det finns kanske någon med en annan definiton, gärna länk också.

Varför hänvisar du till mig när det gäller att provocera?du vet inte hur fel du har min gode icy.
2005-10-13, 14:33
Medlem
Nikolajevitjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av icy

Jag blev också förvirrad när jag kom till flashback. Här används inte den allmänt vedertagna definitionen utan här kallas bannade användare som kommer tillbaka för troll av någon outgrundlig anledning.
2005-10-13, 14:36
Medlem
Subb[a]s avatar
Citat:
Varför hänvisar du till mig när det gäller att provocera?du vet inte hur fel du har min gode icy.

Mullenö. Är du bara efterbliven eller är din karaktär (läs mullenö) i något sorts förnekelsestadium. ... anyways, folk blir provocerade av vad du skriver då och då, och du är inte rätt person att säga att dom har fel för HUUUUUR kan du veta vad andra tycker och tänker? Ne, juste. Tyst nu.

Troll för mig är en person som bara är ute efter att tramsa, provocera, leva ut någon sorts shizofren sida av sig själv och få uppmärksamhet.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in