Citat:
Ursprungligen postat av
PiusXIII
Det du skriver stämmer helt enkelt inte. Sverige är ett av världens tryggaste länder, och bor man någonstans där folk med pengar vanligtvis bor måste man helt enkelt vara paranoid eller direkt feg för att inte våga bo där. Nu riskerar man att skrämma upp sina barn så att de blir likadana, men det är kanske så man vill ha det.
Ordet kulturmarxist betyder ingenting. Det är ett språkligt missfoster som används av dom som inte kan föra en diskussion på normalt sätt.
Kriminaliteten har ökat lavinartat i våra större städer. Det är egentligen bara segregationen som gör att av många områden fortfarande anses vara hyffsat trygga. Medelklassen slipper skiten. Detta håller dock på att ändras. Det går stora inbrottsvågor i många villakvarter i stockholms utkanter. Jag talar delvis av egen erfarenhet. Jag är själv uppvuxen i en villaförort i stockholm. Trots att jag flyttade från vansinnets huvudstad för flera år sedan har jag fortfarande kontakt med flertalet personer som bor kvar och kommer ibland på besök hos föräldrarna. Bara det senaste året har det varit flera inbrott i området. Nuförtiden har flertalet i området inbrottlarm kopplade till väktare, en del har kameror m.m. En person fick t.o.m. inbrott två gånger förra året. Problemet är så stort att t.o.m. gammelmedia (som brukar försöka tysta ner sånt här) skrev hyllmetrar förra året. Det intessanta i sammanhanget är att allt detta är helt nytt sedan cirka två år tillbaka. Innan detta hände absolut ingenting och i år kommer det komma fler eu-migranter till Sverige än någonsin tidigare. Det är helt omöjligt att förutse hur det kommer att se ut ytterliggare om 20-30 år.
Det är möjligt att man är feg, enligt någonslags kulturmarxistisk norm, om man inte vill ha två inbrott om året hemma hos sig. Däremot är man en ekonomisk idiot om man gillar sådant. Att bygga staket är relativt billigt. Om man skulle lagt alla pengar många betalar varje månad på olika larm på att bygga staket skulle man få tillbaka den investeringen efter max några år. Dessutom sjunker värdet på bostäderna när sådant här händer. Sedan har man ingen aning om hur det kommer att se ut om ytterliggare en par deccennier, utvecklingen går snabbt åt fel håll nu.
Utomlands är gated communities dessutom ofta en möjlighet för människor att bo tryggt som annars inte har råd att bo i de mest segegerade områderna. Gnosjö är ute på landsbyggden och det är ytterst osannolikt att invånarna är särskilt rika och även om de är det vill de naturligtvis bevara värdet på sina bostäder.
Citat:
Ursprungligen postat av
JustBecause
Märks att du aldrig varit i trakterna kring där det skall byggas. Det är ju för fan lugnet självt där. I närhet till en storstad / förort hade jag kunnat förstå, men detta...? Nä.
Det är nästan ännu mer riskabelt ute på landsbyggden. I närheten av städerna vet man vad man får. När det däremot gäller landsbyggden finns det flera inbrottsligor som åker runt och polisen gör absolut ingenting. Antingen får man rena lugnet hela året. Eller så får man ett rent helvete med ett eller två gäng som helt koncenterar sig på det här området och några närliggande områden utan någon hjälp alls från polisen. Dessutom älskar migrationsverket att bygga flyktingboenden ute i mindre orter. Ibland byter de i princip ut hela befolkningen. Dubbelt så många flyktingar än det tidigare invånartalet. Rätt vad det är sjunker huspriset till nästa noll, brottsligheten blir lika hög som i sydafrika och man förlorar allt man äger och får fly hals över huvud som någon jävla flykting i sitt egna land. En gated communiy är en slags trygghet mot detta. Även om hela området förvandlas till Detroit kommer husen fortfarande att ha ett visst värde och man kan fortsätta bo där.