2003-07-03, 09:41
äldre konto (old)
Ej medlem
"Under natten avfyrades raketer mot en judisk bosättning i Gazaområdet, uppgav en israelisk militär talesman enligt AFP."
Källa

"Two teams of Israeli security fence workers in area came under attack Wednesday.

Palestinian anti-tank fire wounds four Israelis in Gaza Strip Wednesday night after Neve Dekalim sujected to mortar shelling."
Källa

"En israelisk lastbil kom under beskjutning nära Jenin på Västbanken, uppgav israeliska medier. Föraren, en bulgarisk byggarbetare, dödades."
källa

Osv, osv...

Detta sedan terrororganisationerna beslutat om "vapenvila". Ska bli intressant att se hur länge det dröjer tills Israel kommer att få skulden för att "vapenvilan" bryts... :roll:
Citera
2003-07-04, 16:29
äldre konto (old)
Ej medlem
Det kommer aldrig be fred i det(de) landet(länderna).

Inte förens en av folkgrupperna är utrotade och det lär dröjja..
Citera
2003-07-04, 17:02
äldre konto (old)
Ej medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snerka
Det kommer aldrig be fred i det(de) landet(länderna).

Inte förens en av folkgrupperna är utrotade och det lär dröjja..

Såja, nu behöver vi väl inte gå till ytterligheter... Det bör räcka med att den arabiska terrorismen utrotas.
Citera
2003-07-04, 17:10
äldre konto (old)
Ej medlem
Citat:
Såja, nu behöver vi väl inte gå till ytterligheter... Det bör räcka med att den arabiska terrorismen utrotas.

om det ar sa du kanner, hur kommer det sig att du skyller den brutna vapenvilan pa "palestinierna"?

fatum ar ju att terroristgrupperna INTE representerar ett helt palestinskt folk och att gruppen som brot just den har vapenvilan inte ens var en av de grupperna som har stallt sig bakom en vapenvila...

men anda sa valjer du att formulera rubriken pa den har traden pa sattet du gor.
Citera
2003-07-04, 19:20
äldre konto (old)
Ej medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cat
om det ar sa du kanner, hur kommer det sig att du skyller den brutna vapenvilan pa "palestinierna"?

Eftersom det är de "palestinska" terrororganisationerna sopm bryter mot deras påstådda "vapenvila", och eftersom det är den "palestinska myndigheten" som, trots utomstående påtryckningar, vägrar avväpna terrorgrupperna och därmed göra en framtida fred möjlig. Men visst, ska man vara petig med ordvalet så skulle jag skrivit "de palestiniska terrororganisationernas definition på vapenvila?"

Citat:
fatum ar ju att terroristgrupperna INTE representerar ett helt palestinskt folk och att gruppen som brot just den har vapenvilan inte ens var en av de grupperna som har stallt sig bakom en vapenvila...

De har åtminstonde stöd från ca 70% av "palestinierna.

Al-aqsa som utförde den senaste terrorattacken är ju en såkallad "väpnad gren" av despoten Arafats Fatah-organisation, som bekant ställt sig bakom "vapenvilan".

Citat:
men anda sa valjer du att formulera rubriken pa den har traden pa sattet du gor.

Ja.
Citera
2003-07-07, 12:52
äldre konto (old)
Ej medlem
fine, zion: men forsok inte att vara high & mighty da. jag menar nar snerka skriver att en av folkgrupperna maste utrotas och du i sjalva verket i princip haller med om det, forsok inte att framstalla dig sjalv som ngn annan an ngn som vill utrota 70% av palestinierna....

ok?
Citera
2003-07-13, 10:49
äldre konto (old)
Ej medlem
Citat:
...forsok inte att framstalla dig sjalv som ngn annan an ngn som vill utrota 70% av palestinierna....

Nej, jag vill inte utrota 70% av de som kallar sig för "palestinier". Däremot vill jag att den "palestinska" terrorismen utrotas, eftersom den är ett hinder för en fred - och att de som stödjer denna terrorism kommer på andra tankar.
Citera
2003-07-13, 16:44
äldre konto (old)
Ej medlem
Citat:
fine, zion: men forsok inte att vara high & mighty da. jag menar nar snerka skriver att en av folkgrupperna maste utrotas och du i sjalva verket i princip haller med om det, forsok inte att framstalla dig sjalv som ngn annan an ngn som vill utrota 70% av palestinierna....

That makes no sense whatsoever....

Stödjer du terrorism eller?
Citera
2003-07-14, 16:18
äldre konto (old)
Ej medlem
embla:
jo, så är det ju: alla som är tveksamma till idf:s strategi stödjer terrorism... :roll:

zion: du säger själv att 70% av palestinierna stödjer terrorismen, jag tolkar det som om du inte bara är tveksam till terroristorganisationerna, utan även dom 70% som är påstådda att stödja den.

du har ju självklart en poäng i att terrorismen måste utrotas, fast för mig innebär det idf också. helt klart.
Citera
2003-07-15, 17:24
äldre konto (old)
Ej medlem
Citat:
zion: du säger själv att 70% av palestinierna stödjer terrorismen, jag tolkar det som om du inte bara är tveksam till terroristorganisationerna, utan även dom 70% som är påstådda att stödja den.

Självklart är det ju inte bra att så många stödjer terrorattackerna mot civila Israeler. Men det finns ju ingen lösning i att eliminera 70% av en befolkning eller hur?
Indoktrineringen måste bort. Arabiska barn indoktrineras i skolorna, och får lära sig att det är okej att bekämpa Israelerna med våld, och att man når den högsta "martyrstatusen" genom att spränga civila Israeler i luften.

Citat:
du har ju självklart en poäng i att terrorismen måste utrotas, fast för mig innebär det idf också. helt klart.

IDF är ingen terrororganisation, utan en försvarsmakt som försvarar det Israeliska folket mot den arabiska terrorismen. Man kan inte göra likhetstecken mellan terrorister, och de som försvarar sig mot terrorn.
Citera
2003-07-15, 18:34
äldre konto (old)
Ej medlem
Terrororganisationernas sk "vapenvila" fortsätter...

"24-year old Israeli Amir Simhon, 24, from Bat Yam was stabbed to death, two injured in Palestinian terrorist attack on Tel Aviv-Jaffa seafront Monday night.

Terrorist, Fatah al Aqsa Martyrs Brigade member, was shot in leg and captured after knifing Tarabin restaurant security guard who pushed him back from entrance. In flight, he murdered Simhon and injured another seriously. Police hunting white Fiat Uno believed to have brought terrorist from Jerusalem.

Captured in Nablus Monday night three Fatah-Tanzim terroristsinvolved in Tel Aviv Neve Shaanan terror attack a year ago in which 4 people died and 30 injured. All three were preparing new terror strikes.

Twenty terrorist warnings keep Israeli security on alert. Ramallah remains under curfew with no leads to missing Israeli taxi driver believed abducted by Palestinian Fatah last Friday. Promised assistance by Palestinian prime minister Abu Mazen for his recovery is not forthcoming."
Källa
Citera
2003-07-16, 00:24
äldre konto (old)
Ej medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zion
IDF är ingen terrororganisation, utan en försvarsmakt som försvarar det Israeliska folket mot den arabiska terrorismen. Man kan inte göra likhetstecken mellan terrorister, och de som försvarar sig mot terrorn.

min arbetskamrats vän blev mördad av idf för ngn månad sen. han gjorde inget förutom befann sig på västbanken när idf oprovocerat började skjuta. dom gör så rätt ofta, och rätt ofta dödar dom oskyldiga människor. detta till trots att ingen öppnat eld mot som först.

två fel blir inte rätt. idf dödar oskyldiga människor. för mig är det uppenbart att idf är statligt finansierad terrorism.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in