2015-05-19, 17:48
Medlem
Någon som vet hur man kan göra ett enkelt script till en web-browser som går 1 framåt och sen klickar bakåt mot siden där man var från alla först början 1.fram 2bakåt 3 replay
så det gör på automatik någon som vet hur man gör ?

min kompis gjorde en fast den öppnade bara upp sidan man satt in

start "C:\Program Files (x86)\Internet Explorer\iexplore.exe" "www.yahoo.com" <--- hans
Citera
2015-05-19, 18:01
Medlem
Diverges avatar
Kolla in Selenium
Citera
2015-05-19, 18:01
Medlem
vtcs avatar
Jag förstår inte riktigt beskrivningen - vilket språk vill du använda? Behöver du ladda om både sidan du går till och den du går tillbaka till?

Din väns skript ser ut att vara batch, vilket ej är särskilt lämpligt för att styra webbläsaren mer ingående.
Citera
2015-05-19, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vtc
Jag förstår inte riktigt beskrivningen - vilket språk vill du använda? Behöver du ladda om både sidan du går till och den du går tillbaka till?

Din väns skript ser ut att vara batch, vilket ej är särskilt lämpligt för att styra webbläsaren mer ingående.
ja tex du använder 1 side start sen söker inne på en annan och sen går tillbaka " replay" på automatik
Citera
2015-05-19, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diverge
Kolla in Selenium
vad är det om jag får fråga ?
Citera
2015-05-19, 18:16
Medlem
vtcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av twinzz
ja tex du använder 1 side start sen söker inne på en annan och sen går tillbaka " replay" på automatik
Kan du förklara det där på svenska istället? Läs igenom vad du skriver innan du postar, så finns det en större chans att någon begriper vad du frågar om.

Tack
Citat:
Ursprungligen postat av twinzz
vad är det om jag får fråga ?
http://docs.seleniumhq.org/
Citera
2015-05-19, 22:26
Moderator
vhes avatar
Rubrik ändrad från "enkelt script ?"

/Moderator
Citera