Håller på att ta studenten nu och just nu pågår en Studentkamp där ett av uppdragen är att tatuera in "Student 2015". Jag åtog mig ansvaret att utföra detta uppdrag, och hade tänkt mig att göra en väldigt liten tatuering under foten. Skulle egentligen gjort den förra veckan, men snubben som skulle göra den hade slut på nålar. Problemet är att jag far iväg på en studentresa till Ayia Napa på fredag, alltså om två dagar och undrar hur det är infektionsrisken och läkningsprocessen då det är en så pass liten tatuering. Skulle det t.ex kunna gå att sätta på ett vattentätt plåster under de första dagarna då jag badar?
Jag och flickvännen gjorde ett vad att vi skulle göra tatueringen, och hon har redan gjort sin. Hon tog inte hand om den särskilt noggrant, lät den bara vara och har inte haft några problem. Vill ju inte vara sämre än henne..
Badar du med en nygjord tatuering har du en överhängande risk att förstöra den. Men i ditt fall antar jag att du inte bryr dig, eftersom du sätter den under foten där den kommer att nötas bort. Infektionsrisk behöver du inte oroa dig om ifall det är i havet - tvärtom, salt är bra för att läka sår (som sagt, eftersom du inte bryr dig om resultatet spelar det ingen roll!). Pooler och badkar skall du dock undvika!