2015-05-21, 09:57
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Det känns något obalanserat att direkt starta en tråd här om man fått ett inlägg raderat och/eller blivit varnad. Jag har fått tusentals inlägg raderade, varnats 12 gånger och även blivit avstäng.

Aldrig har jag kastat mig hit för att starta en tråd - jag har skickat ett och annat PM till moderatorerna och det har fungerat utmärkt.

Skicka ett PM och var beredd på att det kan dröja ett tag innan svar då vi inte är här alltid. Är du inte nöjd kan du testa med en admin och efter det starta en tråd här, om behovet kvarstår.

Jag föreställer mig att de flesta av oss är vuxna resonerande och hyggligt balanserade personer
Citera
2015-05-21, 10:07
Medlem
Dr.Diegos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin5

[---]

Dessutom är det väldigt enkelt att följa regel 0.06 i och med att den saknar undantag - låt bli att gå in på modereringsåtgärder i trådarna utan ta den kritiken på rätt plats. Då slipper man dra på sig varningar och man ökar chansen markant för att få sin kritik uppmärksammad.

admin5
Budskapet och praxis är glasklart, däremot skulle man kunna förtydliga regeln

Citat:
Moderatorsåtgärder ska inte kommenteras i tråden. Vid frågor och synpunkter ska berörd moderator kontaktas via PM.

Genom att ta bort "i tråden"
Så borde man slippa de värsta rättshaveristerna som läser innantill
Citera
2015-05-21, 11:31
Medlem
Empresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Diego
Budskapet och praxis är glasklart, däremot skulle man kunna förtydliga regeln

Genom att ta bort "i tråden"
Så borde man slippa de värsta rättshaveristerna som läser innantill

Vad är nästa förslag? Att man lägger en moderators meddelande med regel 0.06 ovanför texteditorn, för latrövarna som inte orkar att följa reglerna, bara för att de tror att de har rätt att göra som de vill?

Detta är Flashback lite kan man ju kräva av användaren att de läser reglerna och följer dem, samt läser klistrattrådar och FAQ. Vill dessa latrövar bli curlade så kan de vända sig till sin mamma.
Citera
2015-05-21, 12:22
Medlem
PiusXIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin5
Du tycker alltså att man ska få gnälla "lite grann" på modereringen? Som jag tidigare beskrivit så skulle den typen av gnäll få trådarna att skena iväg totalt OT. Dessutom är det väldigt enkelt att följa regel 0.06 i och med att den saknar undantag - låt bli att gå in på modereringsåtgärder i trådarna utan ta den kritiken på rätt plats. Då slipper man dra på sig varningar och man ökar chansen markant för att få sin kritik uppmärksammad.

admin5

Jag missade rubriken om att det enbart handlade om 00.6. Jag menade moderatorernas åtgärder och inställning i allmänhet. OT alltså. Sorry.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in