2015-05-18, 08:31
Medlem
olasvenssons avatar
Hejsan.

Snus är färskvara. Varför vakuumförpackas inte snus direkt efter tillverkningen? På så vis håller snuset nästan hur länge som helst vilket gynnar konsumenten inrikes och inte minst exportkonsumenter.

Vad tro ni. Borde snustillverkare vakuumförpacka snuset?
Citera
2015-05-18, 08:40
Bannlyst
Varför vaccuumförpackas inte mjölk? Den håller ju bara någon vecka eller två.
Citera
2015-05-18, 08:49
Medlem
olasvenssons avatar
Varför inte snus? Jag köpte svenskt snus utomlands och den var på gränsen till - alltför torr.
Varför vakuumförpackad inte snus?
Citera
2015-05-18, 08:51
Medlem
olasvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UverFertum
Varför vaccuumförpackas inte mjölk? Den håller ju bara någon vecka eller två.

Finns redan torrmjölk att köpa.
Citera
2015-05-18, 09:00
Medlem
Ett snabbare utgångsdatum ökar efterfrågan i butiker. Det resulterar i att butikerna måste slänga snus och köpa in mer snus.

Dock tycker jag att snus måste förvaras i kyl! Snuset blir dåligt om det ligger i ett varmt lager eller bakom en kassa! Jag är extremt tröt att vara tvungen att hitta specifika butiker för att kunna få köpa snus som är färskt.
Citera
2015-05-18, 09:44
Medlem
olasvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av williamqq
Ett snabbare utgångsdatum ökar efterfrågan i butiker. Det resulterar i att butikerna måste slänga snus och köpa in mer snus.

Dock tycker jag att snus måste förvaras i kyl! Snuset blir dåligt om det ligger i ett varmt lager eller bakom en kassa! Jag är extremt tröt att vara tvungen att hitta specifika butiker för att kunna få köpa snus som är färskt.

Jag upplever också dessa problem. I min stad finns det i princip bara en tobakshandlare som har en hög omsättning på snus och där är alltid snuset färskt. Men vakuumförpackad snus skulle produkten alltid varit färsk oavsett.
Citera
2015-05-18, 09:58
Medlem
Terugflitss avatar
Snuset måste få mogna, nygjort snus smakar inte alls bra.
Men visst, efter en månad så kan man frysa in det eller
vakuumförpacka det om man vill.
Citera
2015-05-18, 10:05
Medlem
olasvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Terugflits
Snuset måste få mogna, nygjort snus smakar inte alls bra.
Men visst, efter en månad så kan man frysa in det eller
vakuumförpacka det om man vill.

Stämmer. Men om man köper vakuumförpackad snus, så släpper man in luft i snusburken så att tobaken mognar lagom innan snusandet.
Citera
2015-05-18, 10:09
Medlem
GeneralPoops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av williamqq

Håller helt med om det här med att snus ska förvaras i en kyl.
Är så jävla trött på att köpa tort snus.

Enda stället där jag alltid får bra snus är ta mig fan finlandsfärjan, och den är man ju nästan aldrig på.. Så såfort nån bekant ska ut och åka båt blir det alltid en beställning nuförtiden.
Citera
2015-05-18, 14:41
Medlem
Rebelxs avatar
Tycker alla butiker i Stockholm har sitt snus i kylen, annars skulle jag inte ens handla.
Sedan brukar det finnas någon piratkopierad snikversion liggandes framme vid kassorna ibland, men det mesta ligger i kylskåp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in