Kan någon hjälpa mig med ett jätteJobbigt problem?
Jag har flera år använt mig av cobian backup-programmet då det aldrig har krånglat för mig.
Förrän nu!
när jag ställer in hela min hårddisk att backupa så står det innan man startar hur stort det är totalt. 1.58 tb i mitt fall. Och det stämmer med källa-hårddiskeN. Det är exakt så stort som jag har på min vanliga hårddisk.
Men när backup blev klart så har den enbart kopierat ca 300gb . Den har alltså hoppat över en mapp som innehöll 1.28 tb .
Någon som vet varför? Jag har försökt med det mesta.
Jag vet en sak iaf. Problemet började när jag började dela min hårddisk till en annan dator. Så jag misstänker att det är någonting med just den mappen som inte kopieras som det är något med "behörighet"-alternativen som är åt skogen
Dock vet jag inte exakt vad eller hur jag sk. Göra?.
Det är inte det som är problemet. Det vet jag iaf.
Dock märkte jag en sak inatt. Jag har installerat programmet som System! Man kan ju välja mellan användare och system. Jag tog system som sagt.
Sen högerKlickade jag på mappar som kopierades igår. Dom mapparna hade behörighet till system.
Dom mappar som inte gick hade bara "Användarnamn" mitt behörighet till .
Jag prövade att lägga till system och då kopierade mappen faktiskt.
Men frågan är nu om jag borde ändra alla mappar till "Användare" istället och installera om programmet som "användare"??? Vad tror ni?
Skapa en separat användare för backup och lägga denna i grupperna "administrators" och "backup operators". Den senare brukar räcka på servernivå men då är det andra rättigheter satta från början.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!