• 5
  • 6
2016-02-13, 11:42
Medlem
softmoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sveningmar
Tack ska försöka sätta mig in i det. Men går det att använda flytthjälpen då som jag gjorde när jag bytte till en ssd disk. Då pluggade jag bara in den gamla disken i Usb porten så flyttades det automatiskt över alla program och filer utan att jag behövde installera om de igen, mest därför jag inte pallar göra det om jag måste installera allting igen. Men om jag skulle installera om det skulle jag ju garanterat inte installera El Capitan igen utan gå tillbaka till Mavericks eller Yosemite som var så mycket snabbare och bättre.

Jag brukar aldrig använda flytthjälpen då det flyttar med all skit du har installerat, vissa gamla filer som kan ligga och skava. Gör en fräsch installation istället och märk skillnaden, kanske skippa gamla program och filer du inte använder.

Jag har gjort det otaliga gånger åt mig själv och åt ett par okunniga kompisar som har varit på väg att hiva skiten genom fönstret. Visst, det tar lite tid men det är det värt. Se det som en vårstädning.
Citera
2016-02-13, 17:20
Medlem
tigerrakets avatar
Sen jag installerade El Capitan så har allt slutat fungera i USB-väg. Enda som fungerar är iPhonen Kameror, skrivare och andra saker får ingen kontakt längre. Bara jag som har detta problemet?
Citera
2016-02-23, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tigerraket
Sen jag installerade El Capitan så har allt slutat fungera i USB-väg. Enda som fungerar är iPhonen Kameror, skrivare och andra saker får ingen kontakt längre. Bara jag som har detta problemet?

Det verkar som att fler har det problemet. Kanske detta kan hjälpa? http://www.insanelymac.com/forum/top...-capitan-1011/
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in