2015-05-16, 22:08
Hej,

Undrar om det fortfarande finns svensk porr eller har internet dödat det? Kommer ihåg när man var liten fanns ju allehanda "svensk karat" m.m. eller någon vhs som kom med Cats tidningen men det verkar som om det inte produceras porr längre. Tänker på filmer som ridskolan eller liknande.

Har jag fel och det finns produktionsbolag och filmer görs eller är det dött?

(och nej Vilde och amatörklipp räknas ej)
Senast redigerad av priz 2015-05-16 kl. 22:38.
Citera
2015-05-17, 05:15
Medlem
*Sephiroth*s avatar
Varför skulle inte Vilde inte räknas? Just nu är väl Vilde det enda som kan räknas som traditionell svensk porr. Annars är det nog mycket riktigt att det inte finns någon svensk porr längre. Man kan ju tycka att det är sorgligt, men jag tror att porren som den har sett ut är dömd att tyna bort. Visst kommer det väl att finnas amerikanska porrfilmer, men omfattningen kommer att minska. Camshower är det som är porrens framtid, oavsett vad man tycker om det.
Citera
2015-05-17, 05:33
Citat:
Ursprungligen postat av *Sephiroth*
Varför skulle inte Vilde inte räknas? Just nu är väl Vilde det enda som kan räknas som traditionell svensk porr. Annars är det nog mycket riktigt att det inte finns någon svensk porr längre. Man kan ju tycka att det är sorgligt, men jag tror att porren som den har sett ut är dömd att tyna bort. Visst kommer det väl att finnas amerikanska porrfilmer, men omfattningen kommer att minska. Camshower är det som är porrens framtid, oavsett vad man tycker om det.

Vilde räknas inte till min frågeställning för det är bara en snubbe med en digitalkamera. Jag efterlyser filmer gjorde av riktiga bolag.
Citera
2015-05-17, 14:33
Medlem
*Sephiroth*s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av priz
Vilde räknas inte till min frågeställning för det är bara en snubbe med en digitalkamera. Jag efterlyser filmer gjorde av riktiga bolag.

Tiden med bolag som gör porr i Sverige är över. Gråt en skvätt och gå vidare.
Citera
2015-05-17, 15:19
Medlem
DjPuttes avatar
Finns & finns men den görs nu mer i Danmark de Svenska filmerna
Citera
2015-05-17, 15:44
Hur menar du nu? Görs det filmer med svenska skådespelare i Danmark?
Citera
2015-05-17, 21:24
Medlem
Mike Beck har sagt att det inte lönar sig längre vilket är lite trist. Sen 2010 är det mer eller mindre dött. Kan ju hålla lite koll på hans sida.

2002-2006 var guldåren med Nicole Berg och snuskgubben Åke Gustafsson mfl
Citera
2015-05-17, 22:10
Medlem
Mike Beck gör ju massa filmer i finland.
Citera
2015-05-18, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Huntresa
Mike Beck gör ju massa filmer i finland.

Ok det visste jag inte. Dock har han sagt att svenska marknaden är körd. Var ju längesen det kom nån ny ridskola, svenska gigant, jane bomb, svenska amatörer 96 och allt vad dom heter . Tycker man kan pröjsa 39 kr för dessa nästa gång man har vägarna förbi en bensinmack.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in