Idag på morgonen upptäckte jag att jag inte kunde hitta mitt antivirusprogram. Tänkte, nåväl, det var ju en piratkopia nedladdad från TPB, så kanske inte så konstigt. Nu på eftermiddagen skulle jag importera lite bilder till Adobe Lightroom och upptäcker då att sista importen skedde 21/4. Jag importerar bilder i stort sett varje dag, så det var mycket märkligt. Dessutom kunde jag konstatera att Lightroom 6 som jag installerade för 2-3 veckor sedan inte längre fanns installerat, jag var i Lightroom 5.7.
Sista importen till Lightroom 6 gjorde jag igårkväll, så något måste ha hänt i datorn under natten.
Operativ Windows 7
Är inte helt noob på datorer, anser mig som långt över genomsnittet, men detta förstår jag inte alls.
Jag svarar på mitt eget inlägg. Har konstaterat att windows har gjort en systemåterställning på egen hand i morse kl 04.48. Ångrade denna och och fick tillbaks rätt version av Lightroom vilket var det viktigaste!!
Frågan är dock fortfarande varför Windows själv väljer att göra en systemåterställning?? Det har gjorts ytterligare en idag vid 10-tiden.
Jag svarar på mitt eget inlägg. Har konstaterat att windows har gjort en systemåterställning på egen hand i morse kl 04.48. Ångrade denna och och fick tillbaks rätt version av Lightroom vilket var det viktigaste!!
Frågan är dock fortfarande varför Windows själv väljer att göra en systemåterställning?? Det har gjorts ytterligare en idag vid 10-tiden.
Jag har följt rådet från idg:s eforum nu och installerat alla updates. Avinstallerat piratkopian av NOD32 och håller just på att installera Avira antivirus.
Jag har följt rådet från idg:s eforum nu och installerat alla updates. Avinstallerat piratkopian av NOD32 och håller just på att installera Avira antivirus.
Upptäckte precis nyss att datorn gjorde ytterligare en spontan systemåterställning igårkväll kl 20.43. Har just backat återställningen och det ser ut som det lyckades. Håller just nu på att köra ComboFix för att se om den hittar något.
Upptäckte precis nyss att datorn gjorde ytterligare en spontan systemåterställning igårkväll kl 20.43. Har just backat återställningen och det ser ut som det lyckades. Håller just nu på att köra ComboFix för att se om den hittar något.
Du bör kolla upp en del med datorn samt prova med en reparation av syst.restore - http://www.tweaking.com/content/page/windows_repair_all_in_one.html . Efter nedladdning/installation öppna programmet och gå till "step 2" och gör en pre scan - Sedan "step 5" och gör en filkoll - sedan repairs > open repairs > Beta repairs längst ner till vänster .