• 1
  • 2
2015-05-17, 18:04
Medlem
småsurs avatar
Kvd var bättre förr när inte privatpersoner fick sälja genom dom, det är fler objekt nu men mycket är skit.

Jag har gjort några lyckade bil-affärer på kvd, mitt tips skulle vara att kolla efter objekt som ligger på deras "landsorts-stationer". Allt som säljs i Stockholm eller Göteborg blir dyrare än på landet. så om man är ute efter t.ex en 4-5 år gammal volvo eller audi av vanlig dussin-modell kan man med lite tur göra en bra affär om man orkar ta sig till Landskrona eller strängnäs.. men alla lite mer speciella objekt kommer bli dyra vart dom än finns.

Lycka till.
Citera
2015-05-17, 18:15
Medlem
elektronikfreaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeless-74
Varför alla så negativa mot KVD? har bara hört gott om dom. Dom är ju seriösa om man jämför med alla skojare på blocket och bilfirmor. Det som står i beskrivningen är väll det som stämmer? Eller?
Det är väl inget större fel på KVD som företag däremot tycker jag att deras bilar många gånger är rena vraken trots att de bara är några år gamla... repade, bucklade, dörruppslag, rostfläckar från stenskott och ofta skitiga i största allmänhet inuti. Tror knappast att de som kört dessa bilar på långa vägar skulle behandla sina egna bilar på detta sätt.
Citera
2015-05-17, 20:37
Medlem
Förr gick det att göra klipp, köpte engång en bil med 1500 mil på mätaren, och till ett riktigt, riktigt bra pris.. Utan att överdriva så var det nog en bra bilaffär... Sålde den sen efter Avverkat 5 tusen mil ungefär , för några lappar mer än den köptes för.

Det är ju mycket mer ärligt på KVD,än på Blocket typ, då dem fotar varenda litenlitenliten skråma....
Citera
2015-05-17, 23:13
Medlem
Revelationss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nejdetbliringet
Det är ju mycket mer ärligt på KVD,än på Blocket typ, då dem fotar varenda litenlitenliten skråma....

Det är kanske just därför många uppfattar KVD som en sida där man säljer "repade, stenskott skadade bilar".
Citera
2015-06-01, 12:33
Medlem
Gjorde världens klipp!!!! Om det är vrak så skriver ju dom det. Min bil var bättre en beskrivningen det säger ju en del. KVD är i mina ögon betydligt tryggare och seriösare en blocket och bilhandlare. Dom tar heller ingen resultatbaserad provision. Så vad skulle dom vinna på att blåsa sina kunder?
Citera
2015-06-01, 13:50
Medlem
carlpetersen73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeless-74
Gjorde världens klipp!!!! Om det är vrak så skriver ju dom det. Min bil var bättre en beskrivningen det säger ju en del. KVD är i mina ögon betydligt tryggare och seriösare en blocket och bilhandlare. Dom tar heller ingen resultatbaserad provision. Så vad skulle dom vinna på att blåsa sina kunder?
KVD är säkert seriösa, grejen är den att tiden för när det gick att göra fynd där är förbi. Självklart finns det undantag, men de är sällsynta.
Citera
2015-06-02, 20:18
Medlem
YoungTonys avatar
Har en vän som jobbar som testare på KVD och anledningen till att många tycker att deras bilar verkar vara skrot är nog för att det är testade väldigt noggrant och varenda liten skada finns med i beskrivningen, något du aldrig skulle se i en blocket annons.

Om det finns någon särskilt bra budtaktik har jag ingen aning om.
Citera
2015-06-02, 22:09
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YoungTony
Har en vän som jobbar som testare på KVD och anledningen till att många tycker att deras bilar verkar vara skrot är nog för att det är testade väldigt noggrant och varenda liten skada finns med i beskrivningen, något du aldrig skulle se i en blocket annons.

Om det finns någon särskilt bra budtaktik har jag ingen aning om.

Jag har kollat några bilar på sistone dvs provkört dem mm och de stämmer ganska bra med beskrivningarna men är ofta övervärderade i förhållande till skicket. Förr hade kvd en hel del äldre bilar till bra priser men numera så är det nästan bara relativt nya men ändå ganska slitna bilar som inte säljer så bra hos bilfirmorna.
Citera
2015-06-02, 22:40
Medlem
YoungTonys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
Jag har kollat några bilar på sistone dvs provkört dem mm och de stämmer ganska bra med beskrivningarna men är ofta övervärderade i förhållande till skicket. Förr hade kvd en hel del äldre bilar till bra priser men numera så är det nästan bara relativt nya men ändå ganska slitna bilar som inte säljer så bra hos bilfirmorna.
Så kan det nog vara ja.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in