Citat:
Ursprungligen postat av
flashbash
Chromixium kanske skulle vara något för dig att pröva något nytt men ändå kännas bekant.
"Chromixium combines the elegant simplicity of the Chromebook with the flexibility and stability of Ubuntu’s Long Term Support release."
http://chromixium.org/
Har inte testat denna själv så kan varken säga bu eller bä om den .
Tycker den verkar intressant också! Testar gärna så många olika typer av distros jag kan, till sist vet man vilken som är sin favorit.
Jag har redan frågat min väldigt kunniga Linux-vän om detta på Facebook men han ligger och sover så ni behöver inte svara då det inte är bråttom, kan vänta hela dagen om det är så. Men han bor på
(eller i?) Island och är alltså 2 timmar bakom oss. Dessutom är det helg så vem vet när han stiger upp.
Men det jag frågade honom var rätt simpelt; jag har 3 partitioner (utöver swap), den där själva OS:et är installerat (Ubuntu), /Home som jag inte vet hur mycket den ligger på men några GB, samt en med resten av all plats som var kvar.
Undrar om jag kan minska storleken på sistnämnda partition för att kunna installera Chromixium vid sidan om och testa?
Ni behöver inte svara som sagt i och med detta är väldigt off-topic, polaren vaknar väl förr eller senare och han hjälper mig mer än gärna