2015-05-14, 22:09
Medlem
TurtleMikes avatar
Hejsan! Är ute efter en ny speldator. Vill kunna spela The Witcher 3, bf4 osv på bästa grafik.
Vill ha en SSD på 500gig.
Ska man vänta tills ATI släpper sina nya?
Intel kommer väl även med nya processorer i sommar?
Citera
2015-05-14, 22:44
Medlem
Lägg inte pengar på en 500Gb SSD. Du får mer prestanda för pengarna med en mindre SSD för operativsystem en stor vanlig disk för resten. Lägger du vad du sparar på det, på mer minne och bättre grafik så får du en sammanlagt snabbare maskin för samma peng.
Processorer är inget att fokusera på med speldatorer heller.

Jag köpte nyligen en EDGE Destroyer 970, det är precis din budget och en bra maskin. Framförallt valde vi den för att den inte kommer maxad utan går att bygga ut med mer minne, och har kraftaggregat som klarar en grafik-utbyggnad. Jag räknar med att om 2-3 år fylla på med mer minne och uppdatera grafiken till vad som gäller då, och sen kunna köra med den i 2-3 år till. Alltså uppemot 6 års livslängd med bra spelprestanda. Det är bra !
Citera
2015-05-14, 22:51
Medlem
TurtleMikes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snowlady
Lägg inte pengar på en 500Gb SSD. Du får mer prestanda för pengarna med en mindre SSD för operativsystem en stor vanlig disk för resten. Lägger du vad du sparar på det, på mer minne och bättre grafik så får du en sammanlagt snabbare maskin för samma peng.
Processorer är inget att fokusera på med speldatorer heller.

Jag köpte nyligen en EDGE Destroyer 970, det är precis din budget och en bra maskin. Framförallt valde vi den för att den inte kommer maxad utan går att bygga ut med mer minne, och har kraftaggregat som klarar en grafik-utbyggnad. Jag räknar med att om 2-3 år fylla på med mer minne och uppdatera grafiken till vad som gäller då, och sen kunna köra med den i 2-3 år till. Alltså uppemot 6 års livslängd med bra spelprestanda. Det är bra !

Men vill man inte ha sina spel på SSDn? Någon som har lust att bygga ihop en bra?
Citera
2015-05-14, 23:16
Medlem
annanmedlems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TurtleMike
Hejsan! Är ute efter en ny speldator. Vill kunna spela The Witcher 3, bf4 osv på bästa grafik.
Vill ha en SSD på 500gig.
Ska man vänta tills ATI släpper sina nya?
Intel kommer väl även med nya processorer i sommar?
Allt(?) utom den dyraste modellen verkar ju vara kort baserade på omdöpta gamla modeller.

Broadwell har väl redan släppts men kanske inte för desktops ännu men det är inget direkt att ha. Skylake kommer under andra halvan av året när det nu är. Efter sommaren kanske.

Dustin Home hade rea på 4790K för 3000, kan ju kolla om den finns kvar. Då behöver du kanske inte ångra att du inte väntade och kan få något redan nu

Ett GTX 970 eller 980 och 16 GB RAM och din 500 GB SSD så kanske du närmar dig 15 000. Med en hårddisk också så
Citera
2015-05-14, 23:17
Medlem
annanmedlems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TurtleMike
Men vill man inte ha sina spel på SSDn? Någon som har lust att bygga ihop en bra?
Med 250 eller 500 GB SSD men inte massa bilder och filmer klarar du dig ju kanske bara på SSD om du vill.

Med 120 GB SSD kan du ju ha delar av operativsystemet på den eller använda den som cache men då får du ju ha resten på hårddisk.

Spelar man bara få spel eller installerar och avinstallerar genom Steam så är väl lite utrymme inte så stort bekymmer.
Citera
2015-05-15, 00:13
Medlem
annanmedlems avatar
http://www.dustinhome.se/favorites/index/1979947?

?

Skippade 500 GB SSD för de kostar typ dubbelt så mycket som 250 GB.

Hårddiskar är så satans dyra, blev det extra stöldpengar till idioterna för upphovsrättslobbyn eller? Köp från Storbritannien eller något istället?

Vet inte om 980 är värt pengarna men skall man ändå ha en 4790K så.

Körde på 16 GB RAM med som sagt.

Jag hade kunnat tänka mig mindre låda och moderkort men.

500 spänn mer för ett ASUS ROG-kort.
Citera
2015-05-15, 11:24
Medlem
kinky_Ms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av annanmedlem
http://www.dustinhome.se/favorites/index/1979947?
Skippade 500 GB SSD för de kostar typ dubbelt så mycket som 250 GB.
Klart eftersom det är dubbelt så stort=dubbelt så dyrt
Du klarar dig ganska långt på 250 GB om du mest spelar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in