2015-05-14, 15:46
Medlem
Hej,
har en fin ACER bärbar som efter något år totalt krashade. Både hårddisk och moderkort hade gått åt skogen och jag skickade den på reparation hos dem i Tyskland.

När jag fått tillbaka den efter 2 månader är den helt instabil. Kunde inte ens hitta nätverk till en början varpå jag ringde dem och installerade en drivrutin så fungerade det. Har bara kollat lite serier tidigare men nu vill jag spela lite och så.

Kan tamig fan inte ens tanka steam. Bara massa konstiga felmeddelanden och problem som kommer upp hela tiden.
Misstänker att alla mina drivrutiner är åt helvete. Finns det något program som går igenom ALLA drivrutiner inkl Bios osv?

Att de är helt jävla inkompetenta på ACER har ni nog redan räknat ut. Köper aldrig mer en ACER.
Citera
2015-05-14, 16:19
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Utförde man en ny installation på operativsystemet från denna serviceverkstad? Eller har du själv utfört en sådan efter?

Man rekommenderar att man utför en ny installation om man har bytt moderkort.
Citera
2015-05-15, 09:10
Medlem
/Nisse_Hults avatar
Det är inte så att datorn är helt nyinstallerad??

I såfall behöver du använda tillverkarens lilla program för att uppdatera BIOS samt datorspecifika drivrutiner (de som finns i den i dag kan vara stenålders)

Detta gäller även om dom klonade din disk och du har kvar alla dina gamla filer etc..

När det är gjort och du givetvis startat om datorn då så efterfrågats, DÅ kör du Windows update, och installerar såväl alla rekommenderade uppdateringar som alla VALFRIA uppdateringar...

När du är klar med det tror jag din dator återfår sin forma prestanda!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in