2015-05-14, 13:20
Medlem
Jag har ca 150000 kr på kontot.

Jag är ute efter Den Bästa onlinemäklaren där jag kan trada OMXS30 och eventuellt DAX med optioner och terminer.

Följande är viktigast:
1. Mycket bra diagramfunktioner med funktioner för traders.
2. Pålitlig.

Några initierade tips?
Citera
2015-05-14, 13:29
Medlem
Varför inte handelsterminal ? Det är ju så avancerade produkter så det är dumt att riskera något om bankens sida kraschar.
Avanza skulle jag välja om du ändå vill använda bank.
Citera
2015-05-16, 15:51
Medlem
Each1Teach1s avatar
Kör med en aktiedepå eller ISK hos Avanza. Du kan även koppla på Six Edge eller Infront handelsterminal.
Citera
2015-05-16, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karavan2015
Jag har ca 150000 kr på kontot.

Jag är ute efter Den Bästa onlinemäklaren där jag kan trada OMXS30 och eventuellt DAX med optioner och terminer.

Följande är viktigast:
1. Mycket bra diagramfunktioner med funktioner för traders.
2. Pålitlig.

Några initierade tips?

Är ute efter samma sak som du. Gjorde igår ett konto på IG men det är inte aktiverat ännu. Har hört och läst bra om ProRealTime via IG. I den kan man handla direkt i grafen vilket underlättar snabba köp\avslut i omxs30 och daxen.
Har ingen erfarenhet av infront eller six.
Citera
2015-05-16, 20:12
Medlem
blueCommands avatar
Avanza har ju sjukt hög courtage för optioner.

Jag skulle råda dig att kolla utanför Sveriges gränser, om nu inte ISK/KF är ett måste för dig.

Interactive Brokers har ju nice priser, men deras platform är rätt kass. NinjaTrader stödjer IB dock, så NinjaTrader + IB är väl en av de billigare alternativen vad jag har förstått, inte testat själv dock.

En annan som hade helt OK verktyg och som just nu har lanserat ny platform är annars Saxo Bank (http://se.saxobank.com/prices/stock-options/). Den gamla platformen är helt OK, men den nya (SaxoTraderGO) verkar bli grym. Rätt högt courtage för vanliga stocks dock.

Själv kikar jag på Exante (http://exante.eu), håller på att utvärdera dem.

Citat:
Ursprungligen postat av skidoosummit800
Har ingen erfarenhet av infront eller six.

Rekommenderar dig att testa båda - båda är rätt grymma. Tycker att ProRealTime är en av de sämre terminalerna jag har testat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in