• 1
  • 2
2015-06-11, 11:18
Medlem
Kakalupias avatar
Om man går in och ökar maxgränsen säg vid bilköp och sedan lyckas pruta ner några tusingar kan man skicka över mindre pengar än beloppet man höjde?
Citera
2015-06-14, 23:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AdminHunter
Jag har nu använt min min swish och jag behöver det inte längre. Jag bort appen från mobilen och avregistrerat mig från swish via swedbanks hemsida. Vad ska jag göra med kodkortet, är det bara att slänga den på papperskorgen?
slänger du ditt bankomatkort också när du tagit ut pengar en gång? paranoid mycket.
Citera
2023-03-05, 10:18
Medlem
Så sjukt mycket problem som hade undvikits om man kunde blockera swish från okända
Citera
2023-03-05, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av djvlad
Så sjukt mycket problem som hade undvikits om man kunde blockera swish från okända

Vilka problem då? Har aldrig fått Swish från någon okänd...
Citera
2023-03-05, 18:07
Medlem
downloaders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Engineer
Vilka problem då? Har aldrig fått Swish från någon okänd...

Finns något bedrägeri när du får pengar swishat till dig och förövaren sedan hör av sig till dig och vill ah tillbaka pengarna.

Snabb gissning är att de pratar med dig över telefon medans detta skall genomföras och kan då tajma in att göra annat med ditt bank-id, när du ovetandes försöker genomföra en swish-ning.
Citera
2023-03-05, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av downloader
Finns något bedrägeri när du får pengar swishat till dig och förövaren sedan hör av sig till dig och vill ah tillbaka pengarna.

Snabb gissning är att de pratar med dig över telefon medans detta skall genomföras och kan då tajma in att göra annat med ditt bank-id, när du ovetandes försöker genomföra en swish-ning.

BankID har ju gjort en del föräkringar just på denna punkt och kopplar ihop webbläsaren (med en QR-kod) eller apparna (på samma enhet).

Pröva gärna själv att försöka logga in på din internetbank på en enhet (simulerar bedragarna) och swisha från en annan enhet (simulerar dig själv).
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in