• 2
  • 3
2015-05-15, 00:39
Medlem
Bilingualbverns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jok3r
Lilla gubben, det är du som har problem med självkänslan. Att bara ta sig igenom en civilingenjörsutbildning på 5 år kan vilken idiot som helst göra med lite disciplin och studiemotivation. Att du ens skriver läkare och jurist i samma mening som ingenjör skvallrar än mer om dina komplex. Läkare och jurister står sig betydligt bättre i samhället än civilingenjörer. Jag är nyfiken på vilken samhällsklass civilingenjören tillhör enligt dig?
Civilingenjörer tillhör nämligen medelklassen ( i många fall den lägre medelklass), oavsett hur jävla svår utbildningen nu skulle vara. Jurister och läkare tillhör den övre medelklassen. Det är förbud på att dra paralleller mellan elitutbildningar som läkare/jurist och en dussinutbildning som civilingenjör. Skärpning grabben! Några frågor så långt?

Det är bättre att TS inser hur verkligheten ser ut istället för att läsa fabler på Flashback. Medelmåttor med kassa betyg och längre studietid än den nominella sållas bort i kampen om jobben. Vill du göra så att TS hamnar i AMS-åtgärder och FAS3?

Hahahaha, trampade jag på en öm tå? Om du såg på nyheterna igår eller läst valfri dagstidning borde du veta att ingenjörsyrket är ett av bristyrkena i Sverige, så han kommer nog få arbete. Och jag antar du är i Fas3 själv? Känns så. Själv arbetar jag inte som ingenjör, valde IB-banan efter det militära. Men nu har jag inte tid med att debattera nonsensinlägg. Önskar TS lycka till med studierna istället

P.S Utbildning är långt ifrån den viktigaste parametern när det gäller samhällsklass.
Senast redigerad av Bilingualbvern 2015-05-15 kl. 00:49.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in