Citat:
Ursprungligen postat av
iconicatab
Det roligaste med att köra egen Apache, är ju just att man får komplett koll på allt...
Så v.v definiera "Fungerar inte":
- Felmeddelande i klienten/browsern? Vilket?
- Någon reaktion alls i error_log/acces_log? (Jämför hur det ser ut i access_log när det funkar: "GET / HTTP/1.1" 200)
- Har du gjort alla fyra samtidigt, eller har du "lagt till" bara just denna nu? (sigHUP?)
- HUR byter du "www till någonting annat" bara servernamnet, eller ändrar du sökväg också i .conf men inte i filträdet kanske?
Tack för svaret!
Testade hämta alla headers med hjälp av cURL genom PHP, fick inte tillbaka några headers alls. Google Chrome svarar med "ERR_NAME_NOT_RESOLVED", och meddelar att DNS sökningen misslyckas, men det borde inte vara något problem eftersom min domän pekar till rätt ip-adress, alla andra subdomänder fungerar och att jag låter Apache hantera subdomänerna.
Det jag har gjort är att jag från början endast körde med en
live-version och körde development-versionen lokalt. Tänkte dock att det skulle vara smidigt och en extra säkerhet att även testa på min externa server innan jag lät det gå publikt, så jag lade till en dev subdomän på alla subdomäner samtidigt. Det jag gjorde i mina tester var att endast byta ut www och inte sökvägen, så dev.foo.site.xyz fungerar, men inte dev.
www.site.xyz. Det är med andra ord inget problem på sökvägen till filerna som efterfrågas. Det är det jag tycker är märkligt och misstänker att www särbehandlas på något sätt, så måste kika på det men har tyvärr inte haft tid än.
Problemet med både access_log och error_log är att de inte printar ut något överhuvudtaget, varken vid uppstart av serven eller vid förfrågan till dev.
www.site.xyz. Senaste raden i access_log just nu, trots en förfrågan alldeles nyss, är ifrån 22:16 och i error_log ungefär vid samma tidpunkt. Tycker dock att Apache borde ta emot förfrågan eftersom det fungerar med alla andra subdomäner, så kanske är det så att förfrågan inte ens når servern? Det måste gå att titta upp utanför apache och det får morgondagen ta hand om. Är tyvärr ganska ny på Linux, så tips på att övervaka trafiken uppskattas, men ska nog inte vara några större svårigheter att leta fram.