2015-05-13, 11:40
Medlem
Som rubriken lyder så tänkte jag skapa en hemsida till mitt företag. Då det kostar ganska mycket att få hjälp så skulle jag helst göra det själv ifall det nu är rätt simpelt.

Jag har hört att wordpress är det simplaste och om jag då framöver behöver hjälp med programmeringsgrejjer så är det lätt för en programmare att bara gå in och fixa det.

Vilket program är det mest simpla tycker ni? Och är det överhuvudtaget värt att försöka skapa en egen eller är det för svårt för en som inte har mycket erfarenhet av detta?

Tack!
Citera
2015-05-13, 11:57
Medlem
Tvillingens avatar
Det beror helt på vad det är för sida som ska skapas, för som med det mesta annat är det svårighetsgraden olika beroende på vad man vill ha för resultat. Är det en statisk sida med lite kontaktinformation så blir det inte särskilt mycket jobb. Är det mer funktionalitet som behövs är det nog säkrast att börja med ett färdigt CMS, för som sagt blir det lättare att ta in någon som kan hjälpa er då. Sen beror det på om ni vill ha ett unikt utseende på sidan eller nöjer er med ett färdigt template, för vill ni ha ett unikt utseende krävs det mer jobb.
Citera
2015-05-13, 12:50
Bannlyst
Om det kostar mycket pengar att få någon att göra jobbet åt dig - tror du det är lätt då?

Det jag vill ha sagt är att webbprogrammering är lätt för dom som är intresserade av området, men i princip omöjligt ifall man har noll intresse och endast vill skapa en sajt för sitt företag. Du kan väldigt enkelt skapa en hemsida själv, men den kommer inte bli fin.

Några timmars undervisning i programmeringsspråk HTML, PHP och CSS kan ge dig en hemsida som ser ut som följande: http://lop.se
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in