2015-05-12, 22:58
Medlem
skulle vilja höra lite historier om hur ni har kommit över någon efter blivit dumpad/hjärtekrossad. Har ni hittat någon som enligt er är mycket vackrare, bättre än ert ex?. Även om det kändes som att ni aldrig kommer hitta någon lika snygg och bra i stunden när ni var krossad?

Anledningen till varför jag frågar är att jag känner att jag aldrig kommer kunna hitta någon bättre än mitt ex. Är det känslorna som spelar med huvudet?
Citera
2015-05-12, 23:06
Medlem
kekomis avatar
Jag blev dumpad som en blixt från klar himmel efter ett flera år långt förhållande, var så gott som suicidal och trodde aldrig i hela helvete att jag skulle kunna, eller ens vilja, bli kär igen. Men - det blev jag. Och nu kan jag inte förstå att jag blev så krossad över den där snubben.

Det kan kännas fullkomligt omöjligt och hopplöst, men tiden läker faktiskt mer än man kan tro när det känns som mörkast. Jag törs lova dig att du kommer hitta någon ny att bli lycklig med.
Citera
2015-05-12, 23:07
Medlem
Adriadnes avatar
Varför är hen ett ex om hen nu var så bra? Vad var problemet?

För att svara på din fråga så trodde jag också att jag skulle vara för evigt kär i mitt ex och aldrig skulle hitta någon bättre än honom när vi gjort slut.. Men efter något år isär så började jag kunna tänka klart kring honom och insåg att vi nog faktiskt inte hade det så fantastiskt bra trots allt och mannen jag är tillsammans med nu är hästlängder bättre och jag är mer kär i honom, på ett helt annat sätt, än vad jag någonsin var i mitt ex
Citera
2015-05-12, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moonmoon1
skulle vilja höra lite historier om hur ni har kommit över någon efter blivit dumpad/hjärtekrossad. Har ni hittat någon som enligt er är mycket vackrare, bättre än ert ex?. Även om det kändes som att ni aldrig kommer hitta någon lika snygg och bra i stunden när ni var krossad?

Anledningen till varför jag frågar är att jag känner att jag aldrig kommer kunna hitta någon bättre än mitt ex. Är det känslorna som spelar med huvudet?

Ok först och främst släpp tanken på att hitta någon ny just nu.
Du har precis blivit singel, njut av det istället. Satsa på dig själv nu ett tag.
Börja träna, umgås mer med polarna, festa å knulla runt lite. Gör det som du tycker om.
Passa på å resa lite. Du kommer antagligen träffa en ny kärlek förr eller senare.
Om tjejen/killen gjorde slut så är det ofta egot som tar stryk, försök släpp känslorna och se det istället som början på ett nytt äventyr, något bra. Ofta blir man ju beroende av partnern om man kärar ner sig för hårt, känslorna kommer lägga sig med tiden. Dock tar det ju längre tid om du går och ältar och funderar för mkt på varför det blev som det blev.
Citera
2015-05-12, 23:14
Medlem
JanTalibans avatar
”Tiden läker alla sår” är väl ett ordspråk som ständigt visar sig vara giltigt.

Ärligt talat: Så gott som allting som man råkar ut för ser man långt efteråt som ”det var bra att det hände”. Eller hur? (Vilket inte hindrar att man reagerar som en besatt dåre just när det händer.)
Citera
2015-05-12, 23:50
Medlem
dunias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kekomi
Jag blev dumpad som en blixt från klar himmel efter ett flera år långt förhållande, var så gott som suicidal och trodde aldrig i hela helvete att jag skulle kunna, eller ens vilja, bli kär igen. Men - det blev jag. Och nu kan jag inte förstå att jag blev så krossad över den där snubben.

Det kan kännas fullkomligt omöjligt och hopplöst, men tiden läker faktiskt mer än man kan tro när det känns som mörkast. Jag törs lova dig att du kommer hitta någon ny att bli lycklig med.
You go girl!
Citera
2015-05-12, 23:54
Medlem
mirandakerrs avatar
Alright, jag skall dela med mig av två historier. Samt ge dig några tips.

Breakup med mitt ett av mina ex som jag trodde var den rätta.

Breakup med mina 3 bästa vänner som också krossade mitt hjärta.
Sist men inte minst, mina tips till dig:

Lycka till! Det blir bättre.... tiden läker alla sår även om det går fruktansvärt långsamt...
Citera
2015-05-13, 00:20
Medlem
Gymmes avatar
Jag lägger en tanke dagligen åt mina tidigare partners, men det betyder nödvändigtvis ingenting. Du kommer alltid tänka på saker som du har ett minne av, oavsett om det handlar om din pokémon samling i fyran eller när du träffa ditt ex för första gången.

Du kommer bygga en slags hat/kärleksrelation till ditt ex. Du vet att du aldrig kommer vara med människan igen men har man avslutat ett förhållande ömsesidigt så kommer det kännas som det gör för dig nu.

När jag tänker på vissa ex så saknar jag minnena av dem, men absolut inte individen i fråga. Inte för att något yttre påverkade vår relation men att dessa människor har knappt utvecklats. Jag är extremt spontan och öppen människa, min mun fladdrar när jag diskuterar med människor och jag älskar att uppleva nya äventyr. När jag nu i efterhand tittar på mina ex så är de kvar i samma mentalitet och har varken blivit sämre eller bättre människor - de är neutrala.
De tilltalar mig inte längre.

Det kan mycket väl hända att du blir som dem jag beskrev ovan. Det är därför jag starkt rekommenderar folk att inte dejta folk på direkten när man har blivit dumpad/dumpat någon. Ersätt aldrig någon med någon annan. Ersätt aldrig en känsla med en annan, upplev den och acceptera den - därefter så gör du så mycket du kan efter din förmåga.

Många människor får mer skinn på näsan och blir pessimister efter de blivit dumpade. De sitter på Flashback och klankar ner kvinnor i allmänhet och vägrar medge för sig själva att de egentligen är de själva som orsakat sitt hat mot kvinnor.
Att få mer skinn på näsan betyder bara att man fått mer erfarenheter. Inte att man har svårare att älska någon eller att släppa in nya människor.

Det bättre att ha älskat och förlorat än att aldrig ha älskat.

Lycka till TS. Livet är underbart
Citera
2015-05-13, 08:57
Medlem
realmatiqs avatar
Citat:

När det tog slut med mitt ex så blev jag inte så hjärtekrossad, hade väl en aning om att det snart skulle ta slut. Tror att det beror på att jag tidigare har blivit det rejält och fått en annan syn på "förhållanden". Det blev en hel del festande, hade hemmafest ett flertal gånger och i samma veva så träffade jag min nuvarande. Hon är bättre.

Sök inte aktivt efter något nytt, det kommer med tiden. Låt hjärnan sköta tänkandet, inte hjärtat.

Lycka till!
Citera
2015-05-13, 10:15
Medlem
zelestines avatar
Blev nyligen dissad av mitt ex som jag saknat i tre år. Ska åka och knulla min föredetta KK, dösnygg är han, och vi har otroligt bra sex. Så det blir som plåster på såren!

Utöver det brukar jag ragga runt som en slags tröst. Men det kanske bara är jag!
Citera
2015-05-13, 13:02
Medlem
bockyboats avatar
Citat:

När jag blev lämnad, vid snart 33 års ålder och efter ett åttaårigt förhållande, trodde jag aldrig att jag skulle hitta någon som jag kunde få känslor för igen. Så fel jag hade! Han dök upp av en ren tillfällighet och är så mycket bättre än exet på alla de vis. Då ska ändå tilläggas att jag tillbringade nästan två långa år med att helt ha tappat hoppet om såväl barn som en relation med någon jag älskar - det kändes tröstlöst på något vis. Jag har extremt svårt för att bli kär och trodde helt enkelt inte att det skulle hända igen. Därtill var jag sårad i grunden och hade fullständigt tappat tilliten till allt och alla. Efter ett års förhållande med denna underbara person är det där idiotiska exet bortglömt; jag är lyckligare än någonsin.
Citera
2015-05-13, 13:06
Medlem
Not-Sures avatar
När det tog slut mellan mig och min f.d så tog det typ 6 månader innan jag kände att jag kunde börja släppa henne och allt vad det innebär. Kändes som en lång tid!!! Måde fan inte bra under den tiden heller kan jag lova.

Kändes som att jag aldrig skulle hitta en lika bra & snygg tjej igen, men jag hade fel! Ganska exakt 2 år efter det tagit slut så blir jag tillsammans med en tjej som är yngre, mycket snyggare & sexigare. Det hade jag ALDRIG kunnat tro

/Osäker
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in