Citat:
Ursprungligen postat av
Chugworth
Min 11-åriga honkatt har börjat kissa blodblandat sedan 10 dagar tillbaks. Samma dag som jag upptäckte det tog jag med henne till veterinären för en undersökning och dom kom fram till att det kunde vara cysteit(?) i urinvägarna som ställer till det och dom ordinerade Metacam, som tydligen är anti-inflammerande.
Hon är idag inte bättre, snarare tvärtom då hon kissat fan så mycket mer blod än tidigare.
Jag undrar om problemet ligger i att hon har spytt upp all sin medicin? Eller är hon feldiagnostiserad?
Själva urinpölarna har oftast en tjock klumpaktig blodklick i mitten, kan man dra någon slutsats efter det?
Skall ringa veterinären strax men ville bara få lite tips och råd om ni har varit med om något liknande..
Svårt att veta, men av egen erfarenhet så kan jag starkt rekommendera att kolla upp medicinen katten din får. Vår gamla kunde inte bryta ner medicinen tillräckligt mycket och detta gav rätt allvarliga förgiftningar. Som tur är besökte vi en erfaren och skicklig veterinär som gav annan medicin med i flytande form samt kortare utsöndringstid!