2015-05-10, 19:56
Medlem
CarmeloAnthonys avatar
Tja! Är jäkligt sugen på att spela fotboll (inte amerikansk) på college i USA. Undrar vad som krävs av mig fotbollsmässigt och hur jag ska gå till väga för att bli antagen i ett collegelag/skola. Om någon har erfarenhet av detta är jag förevigt tacksam!
Citera
2015-05-10, 22:49
Medlem
BarryHeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarmeloAnthony
Tja! Är jäkligt sugen på att spela fotboll (inte amerikansk) på college i USA. Undrar vad som krävs av mig fotbollsmässigt och hur jag ska gå till väga för att bli antagen i ett collegelag/skola. Om någon har erfarenhet av detta är jag förevigt tacksam!
Vilken niva spelar du pa nu och hur gammal ar du?
Citera
2015-05-10, 22:54
Medlem
anteri17s avatar
Av de jag vet som spelar/spelat där borta så spelade de på Division 2-4-nivå här i Sverige. Dock har alla haft en vettig skolning i seriösa ungdomsklubbar, och där spelat åtminstone PA och JA.

Dessa har förvisso varit bland de bästa i laget. Kraven lär således inte vara alltför hårda.
Citera
2015-05-10, 23:29
Medlem
Du borde redan spela på hög nivå idag för att dom ens ska vara intresserade
Citera
2015-05-10, 23:30
Medlem
BarryHeros avatar
NCAA är den största organisationen vad de gäller collegeidrott i USA och är uppdelat i Division I, II, och III. Division III kan du vara framgångsrik i om du håller en stabil svensk Division 3/4-nivå. Jag fick ett antal erbjudande från Division III-skolor som en 21-årig division 4-spelare med 5,5 a-lagssäsonger i bagaget.
Citera
2015-07-17, 20:47
Medlem
CarmeloAnthonys avatar
Spelar just nu stabilt i div 5 men skulle nog kunna klara av högre nivåer. Spelade i MFF åldern 10-15
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in