Prova använd Youtube och dylika sidor utan adblockerare så kommer ni i ilska bli påmind om varför folk använder det. Jag har faktiskt av ren slump råkat använda några av mina alternativa webbläsare när jag youtubat och således fått kolla reklam. Hade det varit en 5 sekunders snutt innan jag såg varje klipp så hade jag faktiskt kunnat leva med det. Fast det är så extremt att reklamen ibland är 30 sekunder utan möjlighet att hoppa över, sedan när man sett reklamen så dyker den upp var 15:e sekund. Så reklamen kan ibland vara LÄNGRE än vad klippet är...
Kombinera det med faktum att man ofta kollar på en massa småklipp när man hänger på Youtube. Det blir ganska snabbt aggraverande när man inte ens kan pendla eller snabbkolla ett klipp utan att reklam förpestar upplevelsen. Det är så illa att jag funderar på om Youtube i egen hög har tagit det till överkant för att de själva vill att användarna ska använda Adblockerare.
Citat:
Ursprungligen postat av
Tungrullare
Kom igen det är för fan 2015... Det är väl endast en liten skara fyrtioplussare som inte använder adblock!
Folk använder ju för tusan Internet Explorer fortfarande till och med, varför tror du då att Adblockerare är så pass använt att bara några stycken inte använder det?