• 2
  • 3
2015-05-13, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tungrullare
Kom igen det är för fan 2015... Det är väl endast en liten skara fyrtioplussare som inte använder adblock!
Du är så grymt fel ute.. Om jag skulle gissa så är det nog inte ens 10% som blockerar annonser.
Citera
2015-05-13, 23:42
Bannlyst
Om Youtube skulle börja blocka Adblock skulle jag göra som jag gjort med TV3Play och Tv6Play - jag hade slutat använda Youtube. Det är inte svårare än så. Youtube kan dra åt helvete om man börjar blocka Adblock.

Detsamma skulle gälla Flashback för den delen. Skulle aldrig palla hänga på Flashback utan adblock.
Citera
2015-05-15, 00:04
Medlem
GravtPsykisktStords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asnjdajsdnajsd
Om Youtube skulle börja blocka Adblock skulle jag göra som jag gjort med TV3Play och Tv6Play - jag hade slutat använda Youtube. Det är inte svårare än så. Youtube kan dra åt helvete om man börjar blocka Adblock.

Detsamma skulle gälla Flashback för den delen. Skulle aldrig palla hänga på Flashback utan adblock.

Är väl inte för mycket begärt att en sådan gigantisk site som YT får lägga in lite annonser mellan varven?! I gengäld får vi som användare ta del av musik, filmer, utbildningar, nyheter och diverse andra nöjen. ( )

[Fetstilta] Nu jävlar är du ute på tunn is!!
Citera
2015-05-15, 00:26
Medlem
Amarantis avatar
Även Flashback annonserar om detta på förstasidan att annonsblockering skadar dom och att det är forumets enda intäkt. Att det finns reklam vid sidan om en hemsida är inga problem alls för mig, men att YouTube ibland tvingar en att kolla på en reklam i 30 sekunder är i överdrift. Därför använder jag AdBlock men jag ser inga problem med att hemsidor lägger ut reklam vid sidan om. Det kostar att ha en populär hemsida uppe helt enkelt.
Citera
2015-05-15, 02:13
Medlem
Prova använd Youtube och dylika sidor utan adblockerare så kommer ni i ilska bli påmind om varför folk använder det. Jag har faktiskt av ren slump råkat använda några av mina alternativa webbläsare när jag youtubat och således fått kolla reklam. Hade det varit en 5 sekunders snutt innan jag såg varje klipp så hade jag faktiskt kunnat leva med det. Fast det är så extremt att reklamen ibland är 30 sekunder utan möjlighet att hoppa över, sedan när man sett reklamen så dyker den upp var 15:e sekund. Så reklamen kan ibland vara LÄNGRE än vad klippet är...

Kombinera det med faktum att man ofta kollar på en massa småklipp när man hänger på Youtube. Det blir ganska snabbt aggraverande när man inte ens kan pendla eller snabbkolla ett klipp utan att reklam förpestar upplevelsen. Det är så illa att jag funderar på om Youtube i egen hög har tagit det till överkant för att de själva vill att användarna ska använda Adblockerare.

Citat:
Ursprungligen postat av Tungrullare
Kom igen det är för fan 2015... Det är väl endast en liten skara fyrtioplussare som inte använder adblock!

Folk använder ju för tusan Internet Explorer fortfarande till och med, varför tror du då att Adblockerare är så pass använt att bara några stycken inte använder det?
Citera
2015-05-15, 03:46
Medlem
skitmackans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amaranti
Även Flashback annonserar om detta på förstasidan att annonsblockering skadar dom och att det är forumets enda intäkt. Att det finns reklam vid sidan om en hemsida är inga problem alls för mig, men att YouTube ibland tvingar en att kolla på en reklam i 30 sekunder är i överdrift. Därför använder jag AdBlock men jag ser inga problem med att hemsidor lägger ut reklam vid sidan om. Det kostar att ha en populär hemsida uppe helt enkelt.
tvingar en? var ser du tvånget? du verkar inte förstå att du går med på att se deras reklamer när du går in på deras hemsida. det finns inget jävla tvång, vill du se videon så får du se reklamen, annars kan du dra. hur gör du i mataffärer? blir du ledsen för att ica tvingar dig att betala för dina varor också eller?

oavsett om det är en överdrift eller inte ger det dig inte rätten att utnyttja deras tjänst utan att betala för dig. har du inte tänkt på att det är på grund av folk som du att reklamerna är så långa? ju mer människor som använder adblock desto värre blir det för de som faktiskt tittar på reklamerna och gör rätt för sig.
Citera
2015-05-15, 04:03
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skitmackan
tvingar en? var ser du tvånget? du verkar inte förstå att du går med på att se deras reklamer när du går in på deras hemsida. det finns inget jävla tvång, vill du se videon så får du se reklamen, annars kan du dra. hur gör du i mataffärer? blir du ledsen för att ica tvingar dig att betala för dina varor också eller?

oavsett om det är en överdrift eller inte ger det dig inte rätten att utnyttja deras tjänst utan att betala för dig. har du inte tänkt på att det är på grund av folk som du att reklamerna är så långa? ju mer människor som använder adblock desto värre blir det för de som faktiskt tittar på reklamerna och gör rätt för sig.
I ärlighetens namn har nog Google så mycket pengar att dom skulle kunna driva YT helt utan reklam om dom skulle vilja.
Citera
2015-05-15, 04:18
Medlem
Vem0ths avatar
För ca två år sedan och bakåt så förlorade Google/YT rätt mycket pengar från adblocks pga utbetalningsmodellen för YT-partners var helt baserat på mängden tittare.

Sedan införde de ett system som mäter mängden visad reklam för utbetalning till videoskaparna. Vilket resulterade att videoskaparna började göra "Please don't use adblock" videos eftersom nu deras inkomster började ta stryk. Detta system har varit standard på alla stora video/streaming-sajter. Om man vill stödja sin favoritskapare på nätet så gör man det bäst genom att stänga av adblock för dessa. Om nu adblock kan uppgraderas för att tillåta utvalda youtubers etc. så skulle det vara fint.
Senast redigerad av Vem0th 2015-05-15 kl. 04:21.
Citera
2015-05-15, 08:45
Medlem
hektoliters avatar
Ni som säger att en bråkdel av Youtubes användare blockerar reklam, och ni som påstår att Youtube tjänar mycket pengar - har fel.

50-80% av Youtubes användare använder någon form av reklamblockering, och Youtube gör ungefär nollresultat ekonomiskt.

Källa:

http://www.itproportal.com/2015/02/2...leader-google/
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här