2015-05-10, 17:44
Medlem
Hej!

Jag och en kompis hade druckit lite (tänk mängder) alkohol när vi kom på tanken att tända ett tomtebloss och kasta till varandra i vardagsrummet. givetvis tappade vi tomteblosset under tv-bänken vilket resulterade i ett brännmärke i golvet som va ca 6 cm långt. Nu ska lägenheten lämnas på grund av flytt OH märkena måste försvinna, så därför vänder jag mig till er alla hemmafixare , hur får jag bort dem? Är slipa hela golvet det enda alternativet?
Citera
2015-05-10, 17:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Johanb164
Hej!

Jag och en kompis hade druckit lite (tänk mängder) alkohol när vi kom på tanken att tända ett tomtebloss och kasta till varandra i vardagsrummet. givetvis tappade vi tomteblosset under tv-bänken vilket resulterade i ett brännmärke i golvet som va ca 6 cm långt. Nu ska lägenheten lämnas på grund av flytt OH märkena måste försvinna, så därför vänder jag mig till er alla hemmafixare , hur får jag bort dem? Är slipa hela golvet det enda alternativet?
Börja inte slipa det blir bara värre. Köp en tuschpenna med ung. samma färg och kladda över.
Citera
2015-05-19, 16:07
Medlem
ps870s avatar
Är det parkett så ring en golvläggare. De byter ut den skadade delen.
Citera
2015-05-19, 16:24
Medlem
Lite beroende på hur skadan ser ut så finns det en slags parkett-spackel. Funkar dock bäst på jack som går på djupet, om brännmärket är mer "utsmetat" än djupt kanske det inte fungerar riktigt lika bra.
Citera
2015-05-20, 12:18
Medlem
Löste problemet genom att slipa bort det översta skiktet, därefter blötte jag försiktigt golvet där märket var på.. sen kunde jag skrapa bort det svarta med en kniv.. blev en lite skillnad på ytan när det hela var klart. Men klart inte märkbart om man inte kollar riktigt noga!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in