2015-05-10, 17:37
Medlem
MetallicMonks avatar
Vilken solskyddsfaktor ska man använda?
Jag är inte någon som blir direkt lättbränd.
Hur länge kan man/ska man ligga i solen?
Citera
2015-05-10, 17:41
Medlem
TokyoBarns avatar
Jag kör med 25 och har blivit väldigt brun redan jämfört med innan, solar en timme på var sida cirka, tar extra mycket där jag vet att jag bränt mig lätt förr (Bröstkorgen, axlar, nacke samt ansiktet)

Bena har jag aldrig smört in och heller aldrig bränt mig på, inte ens när jag var utomlands
Citera
2015-05-10, 17:48
Medlem
MetallicMonks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TokyoBarn
Jag kör med 25 och har blivit väldigt brun redan jämfört med innan, solar en timme på var sida cirka, tar extra mycket där jag vet att jag bränt mig lätt förr (Bröstkorgen, axlar, nacke samt ansiktet)

Bena har jag aldrig smört in och heller aldrig bränt mig på, inte ens när jag var utomlands
Peeling och sånt då?
Jag är kille så generellt vet vi inte särskilt mycket om sånt.
Citera
2015-05-10, 17:52
Medlem
TokyoBarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MetallicMonk
Peeling och sånt då?
Jag är kille så generellt vet vi inte särskilt mycket om sånt.

haha, jag är med kille och inte så jätteinsatt, vet bara vad som funkat på mig hittils, men dock så bränner jag mig väldigt lätt om jag går utan solskydd.

Kör Peeling 1-2 gånger i veckan och tvätta ansiktet med med mild tvål när du duschar, finns sånna anpassade för det, sen om du är väldigt torr efter duschen så smörj in lite ansiktslotion/kräm bara.

Sen generellt tror jag att alla märken och solskydd är lika bra, och att man ska undvika dom där det står ''Extra brun, Super filter pro effect'' och allt vad dom lockar med och säljer dyrt.

Alla produkter bör vara fria från alkohol då det ger motsatt effekt och torkar bara ut huden mer
Senast redigerad av TokyoBarn 2015-05-10 kl. 17:57.
Citera
2015-05-10, 18:30
Medlem
MetallicMonks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TokyoBarn
haha, jag är med kille och inte så jätteinsatt, vet bara vad som funkat på mig hittils, men dock så bränner jag mig väldigt lätt om jag går utan solskydd.

Kör Peeling 1-2 gånger i veckan och tvätta ansiktet med med mild tvål när du duschar, finns sånna anpassade för det, sen om du är väldigt torr efter duschen så smörj in lite ansiktslotion/kräm bara.

Sen generellt tror jag att alla märken och solskydd är lika bra, och att man ska undvika dom där det står ''Extra brun, Super filter pro effect'' och allt vad dom lockar med och säljer dyrt.

Alla produkter bör vara fria från alkohol då det ger motsatt effekt och torkar bara ut huden mer
Hmmm, har läst att man ska peela innan man solar tydligen.
Jag har nog själv hudtyp mellan 3 och 4 enligt wiki artikeln:
http://sv.wikipedia.org/wiki/Solskyddsfaktor
Citera
2015-05-10, 21:11
Medlem
Drumedarens avatar
Ligg inte i skuggan och sola är väl typ det viktigaste.
Citera
2015-05-10, 23:07
Medlem
Pocketpussys avatar
Börja med hög faktor i början på sommaren, sen kan du trappa ner. Oftast lägger man på för lite kräm, men det blir så jäkla kladdigt annars, så det är bara att överväga sina val. Det sägs att om du återfuktar huden så kommer brännan att hålla längre! Tan-oils och liknande tycker jag är overkill, jag har inte märkt någon större skillnad med det på, plus att den har inget skydd, så återigen med hur mycket laget man ska ha på huden.

Så smörj in dig om du inte vill påbörja ålderstecken!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in