2015-05-10, 15:05
Bannlyst
Jo det är så att jag vill inte att datorn ska få det där meddelandet efter en uppdatering tex "om 4 minuter startas datorn upp - skjut upp?" ..

Tex om jag håller på med nåt arbete och inte sparat det och ska iväg en sväng så vill jag inte riskera att datorn startar om.. så hur gör man det så den inte gör det?
Citera
2015-05-10, 15:14
Medlem
M1159s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenRovskagg
Jo det är så att jag vill inte att datorn ska få det där meddelandet efter en uppdatering tex "om 4 minuter startas datorn upp - skjut upp?" ..

Tex om jag håller på med nåt arbete och inte sparat det och ska iväg en sväng så vill jag inte riskera att datorn startar om.. så hur gör man det så den inte gör det?

Kanske mitt svar är idiotiskt men jag brukar ställa in att datorn ej får hämta uppdateringar vid sådant tillfälle.
Citera
2015-05-10, 15:41
Medlem
Eccoess avatar
Gå in i regedit och navigera till HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\Curr entVersion\WindowsUpdate\Auto Update
Leta efter en nyckel som heter ForcedReboot, ändra värdet till 0.

Om den inte finns skapar du en dword 32-bit och döper den till ForcedReboot och kollar så värdet är 0 på den.

Klart
Citera
2015-05-10, 15:42
Medlem
1FFs avatar
Citat:

Så här - http://www.sevenforums.com/tutorials...c-restart.html

Här kanske är mer intressant då det finns en massa annat gottis också - https://registerhack.se/index.html . Det du söker finns under W7 - fixar .
Senast redigerad av 1FF 2015-05-10 kl. 15:51.
Citera
2015-05-13, 11:52
Medlem
/Nisse_Hults avatar
Citat:

Du kan väl ändra "skjut upp tiden" till X-antal timmar, så många timmar att du hinner bli klar!

Funkar inte det??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in