2015-05-10, 12:33
Medlem
Culuss avatar
Om ni hade 100.000 kronor som ni ville donera enbart för naturens skull, vad hade ni valt?

Jag tänker på Greenpeace och Naturskyddsföreningen men fastän de må vara bra, tycker jag de känns för stora med höga administrationsavgifter. Hur tänker ni?
Citera
2015-05-11, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Culus
Om ni hade 100.000 kronor som ni ville donera enbart för naturens skull, vad hade ni valt?

Jag tänker på Greenpeace och Naturskyddsföreningen men fastän de må vara bra, tycker jag de känns för stora med höga administrationsavgifter. Hur tänker ni?

Greenpeace? Är du helt från vettet?!

NSF får mycket pengar för sin miljömärkning av varor, de behöver inte mer.

Världsnaturfonden är kanske det minst usla valet hade varit mitt tips. Eller någon lokal miljöinsats med klart och tydligt mål, som typ "Rädda Tiveden" eller något i den stilen.
Citera
2015-05-16, 11:48
Medlem
Pocketpussys avatar
Förmodligen inte. Tror inte 100 papp räcker långt. Många händer går de säkert igenom innan det gynnar lilla trädet
Citera
2015-05-16, 12:13
Medlem
Knotknets avatar
Jag skulle skänka till Wateraid. De gör ett bra arbete med fokus på världens vattenproblem.
Citera
2015-05-16, 20:11
Medlem
Hade nog donerat till någon väl genomtänkt, miljömässigt viktig kickstarter.
Rädda världen gör man inte med 100 000, men om ens 100 000 hjälper någon som utvecklar något viktigt kan det vara väl spenderade pengar.

Då får du också nöjet av att se något produceras, istället för 100 00 borta från kontot och en lapp där det står "Nu har vi planterat tio träd på obskyr plats".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in