Citat:
Ursprungligen postat av
SmokeOn
Flickans vänsterdravel går att förlåta. Vid den åldern hade jag själv ungefär samma idealistiska, "alla människors lika värde"-syn på världen. Den här tråden handlar dock inte om henne, utan om BT:s agerande.
Du verkar ha missat att många är vänster även i vuxen ålder och att du kallar det dravel visar tydligt att du inte kan förstå människors olika syn på saker och ting. Det finns en liten, liten minoritet i världen som anser att FN:s deklaration om mänskliga rättigheter är dravel. Dock står en tydlig majoritet bakom deklarationen.
Citat:
Ursprungligen postat av
SmokeOn
Redaktören på BT vet att en sådan här artikel provocerar. Den har en uppläxande ton och förminskar de personer debattören vänder sig mot. Redaktören är väl medveten om detta och förstärker effekten genom att lyfta fram debattörens låga ålder.
En debattartikel skrivs ibland i syftet att provocera. Som debattör gäller det att trycka på sina argument vilket Jolina onekligen gör. Uppenbart anser Jolina att de som skickat sin klagan till migrationsverket och uttryckt sin vilja att starta en grisfarm i anslutning till asylboendet som barnsliga. Hon pekar på sin egna ålder om 14år i syfte att visa att hon som är i lägre tonåren tänker mer rationellt, varför menar du att rubriken inte ska återspegla detta?
Citat:
Ursprungligen postat av
SmokeOn
Diskussion: Är det rätt av redaktören att lyfta fram åldern? Vilka undermedvetna resonemang ligger till grund för ett sådant beslut?
Självklart är det rätt av redaktören att lyfta fram åldern då åldern är en stor del av debattinlägget.
Sen för att gå lite off-topic: Jag är inte förvånad över mängden inlägg som är övertygade om att BT hjälpt Jolina att skriva texten, jag är inte heller förvånad över att ni hävdar att en 14-åring inte kan uttrycka sig. Den nivån många uppvisar i tråden visar trots allt att många av er inte var de skarpaste knivarna under skoltiden. Trots allt, en majoritet klarar ju inte ens att diskutera det Ts efterfrågar troligtvis för att ni har en urusel läsförståelse också.
Vad vill ni ha sagt med frågor av typen: "Undrar om tidningen släppt fram en 14-årig nationell?", menar ni att "nationella" som uppnått lite ålder får uttala sig i samma tidning som ni dessutom anklagar för att vara vänster, då all media i sverige enligt er bedriver vänsterpropaganda och ägs av judar.