• 8
  • 9
2016-08-28, 17:18
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskaEliten
Kvalar de inte på lika villkor?

Med tanke på att det finns både league-route och champions-route så kvalar många lag inte på lika villkor. Det är fullt sant, men man får själv avgöra vad man tycker om saken. Jag tycker det är ganska bra.

Däremot funkar inte argumentet om att Roma åkte ut i ett tufft och orättvist kvalspel och därför inte ska vara förtjänt av en eventuell direktplats i framtiden vid händelse av att klubben når samma tabellplacering som 2016.
Citera
2016-08-28, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Med tanke på att det finns både league-route och champions-route så kvalar många lag inte på lika villkor. Det är fullt sant, men man får själv avgöra vad man tycker om saken. Jag tycker det är ganska bra.

Däremot funkar inte argumentet om att Roma åkte ut i ett tufft och orättvist kvalspel och därför inte ska vara förtjänt av en eventuell direktplats i framtiden vid händelse av att klubben når samma tabellplacering som 2016.

Det bästa hade vart om det startades en turnering med 1an & 2an i de övriga ligorna. Det skulle bli sjukt ovisst & spännande; så kan ni andra sitta & runka till att se Bayern-Madrid & Barcelona- & typ manchester city för sjuttioelfte gången.
Citera
2016-08-28, 21:31
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bowlaren77
Det bästa hade vart om det startades en turnering med 1an & 2an i de övriga ligorna. Det skulle bli sjukt ovisst & spännande; så kan ni andra sitta & runka till att se Bayern-Madrid & Barcelona- & typ manchester city för sjuttioelfte gången.

Skön attityd. Det kommer du säkert långt med. Ännu bättre blir det när du sitter och gissar var min sympatier finns.
Citera
2016-08-28, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Skön attityd. Det kommer du säkert långt med. Ännu bättre blir det när du sitter och gissar var min sympatier finns.

??? Kunde inte bry mig mindre vad du håller på för lag...

Sa bara ungefär såhär:

Stäng championsleague med 16 lag. skrota kvalspelet överhuvudtaget och skapa en ny attraktiv "loserturre" för lagen från de "dåliga" ligorna.
Citera
2016-08-28, 21:37
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bowlaren77
??? Kunde inte bry mig mindre vad du håller på för lag...

Sa bara ungefär såhär:

Stäng championsleague med 16 lag. skrota kvalspelet överhuvudtaget och skapa en ny attraktiv "loserturre" för lagen från de "dåliga" ligorna.

Då hade du kunnat skippa den sista hälften av ditt förra inlägg.
Citera
2025-05-31, 23:20
Medlem
Hur på Djurgårdens cupsemi allas ranking? Hade det gett bättre ranking exempelvis med gruppspel I CL/EL men inte gått vidare?

Är det bättre med allsvenska lag i ECL som går vidare, än att bli utslagen i EL/CL?

Kan ngn reda ut för mig?

Edit: är tråden även för länders ranking tycker jag med fördel den kan flyttas upp en nivå till (FB) Fotboll
Senast redigerad av MrOrdonnee 2025-05-31 kl. 23:24.
Citera
Igår, 10:22
Medlem
Il.Malizias avatar
Aktuell koefficient

https://www.uefa.com/nationalassocia...try/?year=2025
Citera
Igår, 19:28
Avstängd
buisnismannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Hur på Djurgårdens cupsemi allas ranking? Hade det gett bättre ranking exempelvis med gruppspel I CL/EL men inte gått vidare?

Är det bättre med allsvenska lag i ECL som går vidare, än att bli utslagen i EL/CL?

Kan ngn reda ut för mig?

Edit: är tråden även för länders ranking tycker jag med fördel den kan flyttas upp en nivå till (FB) Fotboll

Av någon skev fucking anledning så ger det samma poäng oavsett turnering. Gå långt i ECL är således mer fördelaktigt än åka ur CL/EL.
Citera
Igår, 19:29
Avstängd
buisnismannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Il.Malizia
Aktuell koefficient

https://www.uefa.com/nationalassocia...try/?year=2025

I min värld finns det 5-7 ligor som bör ligga efter Sverige som ligger före. Hoppas vi kan lyckas få upp världens finaste liga Allsvenskan till minst topp 15. 🙏🏻
Citera
Igår, 21:46
Medlem
Il.Malizias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buisnismannen
I min värld finns det 5-7 ligor som bör ligga efter Sverige som ligger före. Hoppas vi kan lyckas få upp världens finaste liga Allsvenskan till minst topp 15. 🙏🏻
Ja, det borde ju inte vara omöjligt. Tippeligan ligger på 11e plats och det är väl mer eller mindre enbart tack vare Bodö/Glimts framgångar.
Citera
  • 8
  • 9

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in