Citat:
Ursprungligen postat av
Ingakrusiduller
Bra, ta hit folk som konkurrerar ut den förlorade generationen (90-talisterna)

Utbildningsplikt för grundskolenivå tror jag de flesta invandrare hade mått bra av.
Idag när integrationen inte fungerar för de integreras med förorter där svenskar är liten minoritet så vet många inte ens var i landet de befinner sig.
Lite basic kunskap skadar inte. Komma från Somalia och typ en skolgång som inte existerar till Sverige är ju som att resa till Mars. Dessutom fördel för kvinnorna som genom att lära sig hur det svenska systemet fungerar får kanske en chans till friare liv än om de hålls borta från den kunskapen.
Men det var moderat kamelountpolitik, några krafttag mot den skyhöga invandringen är det inte, även om de har den nyansen, och kommer locka väljare som röstat SD.
1. Etablerat arbete inom tre års perioden gått ut
2. Förlänging vid behov
3. Politiskt skådespel, Moderaterna-style
Hur många kommer få lämna Sverige efter det tredje året? 20 stycken som ändå vunnit på travet?
Men Sverige måste minska nivån på antalet som kommer hit, annars är grundskolekunskap i betongförorten bara politiskt blajj, och prata om integration och hur viktig det är och fortsätta pumpa in folk all världens hörn till betongförorterna går inte ihop..
Ogillar vad jag nog först upplevde att Sverige skulle ha en first class & second class citizens men de är ju så idag, växa upp i en förort och alla du känner är från samma del av världen som du stuckit från och du behöver aldrig prata ett ord svenska, vettefan om det kan anses vara en fördelaktig situation för invandrarna som redan bor här, baserat på kostnaden och förortsliv utan jobb är inte så direkt fett lyxliv.
Att tycka Sverige har för hög invandring har inga kopplingar (nödvändigvis) med rasism, som flera verkar tycka även här i denna tråden.
Kanske nu Sverigedemokraterna får bekänna färg och hur duktiga de är på nå ut med sin politik och argumentera på deras favoritämne?
Medias hanering är alltid spännande, så intressant utveckling.
Roligare än Reinfeldts hundögon när han insåg att att alla pengar gått invandringen och inte kunde ge ett enda vallöfte och bad väljarna om öppna sina hjärtan och det största haveriet från svensk poltitiker jag nånsin skådat..
Sverige har varit och kanske är världens tolerantaste land, men även här finns en gräns.