2016-02-25, 20:05
Medlem
Stina-Linas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lesky
Chris Lyles dog tex av lunginflammation. Annars hade han dött av luftstrupe tumör inom de närmsta månaderna troligen enligt allt jag läst.

Är det skonsammare att dö av luftstrupecancer än lunginflammation? Någon inom vården som vet?

Men gällande Andermariam så stämmer det nog, även om vi inte vet om han skulle dö av cancer i framtiden eller inte - då dom struntade i att ta biopsier på hans bortagna strupe efter operationen.

Dock skulle ju Andemariam fått en organisk strupe istället om dom nu envisades med att göra en operation - även om han måste vänta längre på den.

Är denna slags död värd de $600.000 det kostade och som i Lyes fall, täcktes inte av medicinsk försäkring.????? *

Källa Medical net
Citera
2016-02-25, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stina-Lina
Är denna slags död värd de $600.000 det kostade och som i Lyes fall, täcktes inte av medicinsk försäkring.????? *

Källa Medical net
De flesta sjukförsäkringar täcker inte experimentella behandlingar.
Citera
2016-02-25, 20:28
Medlem
Citat:
Chris Lyles dog tex av lunginflammation. Annars hade han dött av luftstrupe tumör inom de närmsta månaderna troligen enligt allt jag läst.

Är det skonsammare att dö av luftstrupecancer än lunginflammation? Någon inom vården som vet?

Men gällande Andermariam så stämmer det nog, även om vi inte vet om han skulle dö av cancer i framtiden eller inte - då dom struntade i att ta biopsier på hans bortagna strupe efter operationen.

Dock skulle ju Andemariam fått en organisk strupe istället om dom nu envisades med att göra en operation - även om han måste vänta längre på den.
Förstår inte "dock skulle ju Andemariam fått en organisk strupe istället om dom nu envisades med att göra en operation" -- kan du förklara?
Citera
2016-02-25, 20:36
Medlem
Leskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stina-Lina

Källa Medical net

Varför ställer du den frågan till mig? Och det är alltid lätt att vara efterklok.

Lyles var döende och ville försöka hitta en utväg, då betalar man väl vad som helst kan jag tro? Jag tycker själv Lyles gjorde rätt val. Ta chansen att bli frisk eller dö av att något gick fel. Lyles skulle ju ändå dö inom ett par månader eller högst något år. Vad hade han att förlora?

Lyles dog av lunginflammation, troligen hade det ju med implantatet att göra även om PM och Lyles familj säger att implantet verkade funka fint och att det inte var problemet.

Om det hade lyckats hade det knappast klagats över pengarna. Ingen visste ju om det skulle lyckas eller inte.

PM:

Citat:
In March 2012, one of the patients died; a man from the USA who was operated on at the Karolinska University Hospital in Huddinge. The death occurred suddenly at a hospital in the USA.
"Of course it was shocking to discover that the man died. I'm not at liberty to discuss the more in-depth details behind his death, due to patient confidentiality, but it was not linked to our interventions.
Senast redigerad av Lesky 2016-02-25 kl. 20:41.
Citera
2016-02-25, 20:37
Medlem
Leskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NYlady
Förstår inte "dock skulle ju Andemariam fått en organisk strupe istället om dom nu envisades med att göra en operation" -- kan du förklara?

Jag menar att dom inte skulle ha börjat med plastruparna utan fortsatt med donerade strupar som fungerat "bra" i jämförelse. Men det är ju lätt att säga nu när vi har facit. Om plaststruparna fungerat hade ju PM blivit hyllad och prisad över hela världen.
Citera
2016-02-25, 20:39
Medlem
Mooskys avatar
Leonid Schneider
‏@schneiderleonid
Russian state-controlled media now calls #Macchiarini "charlatan" who used Russian grant funding to kill patients https://pbs.twimg.com/media/CcFMjmdWoAAJnik.png

Swedish scientist, has received money from the government of the Russian Federation, it has appeared the charlatan

Two hundred million Russian rubles Russian government allocated to good causes. And they were spent to enrich the swindler. This situation has resulted in a rather scandalous story that soon rastirazhiruyut TV channels of the country. A dishonest person in question - is the holder of a professorial degree, a Swedish national Paolo Macchiarini. At present, he is charged with the deaths of several patients that were under his supervision.
http://fincake.ru/stock/news/53803
Citera
2016-02-25, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Leonid Schneider
‏@schneiderleonid
Russian state-controlled media now calls #Macchiarini "charlatan" who used Russian grant funding to kill patients https://pbs.twimg.com/media/CcFMjmdWoAAJnik.png

Swedish scientist, has received money from the government of the Russian Federation, it has appeared the charlatan

Two hundred million Russian rubles Russian government allocated to good causes. And they were spent to enrich the swindler. This situation has resulted in a rather scandalous story that soon rastirazhiruyut TV channels of the country. A dishonest person in question - is the holder of a professorial degree, a Swedish national Paolo Macchiarini. At present, he is charged with the deaths of several patients that were under his supervision.
http://fincake.ru/stock/news/53803

PM som fått fly sverige för att gömma sig och fortsätta sin forskning i ryssland. Nu kommer han bli jagat villebråd där också!

För att inte tala om när SVTs granskning "Experimenten" får tillåtelse att säljas och sändas världen över. (De har ju tom redan en engelsk trailer uppe) Då kommer PM få det hett om öronen och inte kunna visa sig eller forska någonstans i huvudtaget. Helvetet kommer braka löst helt och håller för den gode Paulo. Han kommer att ångra sina operationer i Krasnodar så länge han lever. Skulle dock inte förvåna mig om han tar självmord när mediadrevet dragit igång på allvar i alla länder.

Men som man bäddar får man ligga
Senast redigerad av Archambault 2016-02-25 kl. 20:54.
Citera
2016-02-25, 20:50
Medlem
studentrolands avatar
Citat:
Varför ställer du den frågan till mig? Och det är alltid lätt att vara efterklok.

Lyles var döende och ville försöka hitta en utväg, då betalar man väl vad som helst kan jag tro? Jag tycker själv Lyles gjorde rätt val. Ta chansen att bli frisk eller dö av att något gick fel. Lyles skulle ju ändå dö inom ett par månader eller högst något år. Vad hade han att förlora?

Om det hade lyckats hade det knappast klagats över pengarna. Ingen visste ju om det skulle lyckas eller inte.
Det är väl så att när man är i nöd, så har nöden ingen lag...man gör vad som helst, helt enkelt... och hittar man någon annan människa som vill hjälpa till, så...jättebra...
Så länge som dessa behov och lösningar sker privat med egna pengar så är ju allt frid och fröjd och inga problem... problemen uppstår ju IMO när offentliga skattemedel krävs för att genomföra lösningarna, eftersom de offentliga skattemedlen är gränslösa d.v.s. de har inga gränser... så vad som helst är möjligt... på film kan man ju visualisera allt möjligt, men om allt möjligt även genomförs "i verkligheten", så sätter ju majoriteten olika gränser, på gott och ont...

Att döende människor gör vad som helst är ju förståeligt, och att kapabla människor kan göra nästan vad som helst för att hjälpa en medmänniska i nöd är ju också förståeligt, men när offentliga skattemedel krävs för att genomföra hjälpen så kommer ju saker och ting i ett annat läge, liksom... i alla fall i Sverige?
Citera
2016-02-25, 20:57
Medlem
Leskys avatar
studentroland:

Helt riktigt.

Vi svenskar har väl betalt för Andermariams och Lyles operationer? Och turkiet för den 3:e

Eller har dom på Island varit med och betalt Andermariams operation?
Senast redigerad av Lesky 2016-02-25 kl. 21:02.
Citera
2016-02-25, 21:10
Medlem
quarks avatar
Citat:

Samtidigt fick Rachel Phillips varningar från England att inte låta sig opereras av Macchiarini. Kanske varnade dessa även Lyles. Jag gissar att det var läkare som behandlade Kez Shorten och såg hennes lidanden.

Det är Phillips som gjorde rätt val.
Citera
2016-02-25, 21:34
Medlem
Leskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av quark
Samtidigt fick Rachel Phillips varningar från England att inte låta sig opereras av Macchiarini. Kanske varnade dessa även Lyles. Jag gissar att det var läkare som behandlade Kez Shorten och såg hennes lidanden.

Det är Phillips som gjorde rätt val.

Ja, men för guds skull. Vem kan inte säga det i efterhand?

Jag skulle ha satsat alla pengar jag hade på att Leicester skulle leda Premier League också

Såvitt jag förstått det var Lyles sjukare än Rachel också, han skulle dö snabbare enligt sina läkare i USA (handlade om månader) - inte enligt Paulo.

Till Rachel skall ju Paulo ha sagt att hon hade ungefär ett år kvar att leva utan operationen, vilket visade sig inte stämma. Huruvida Paulo ljög då eller att man helt enkelt inte visste om hon skulle leva i 3 månader eller i 3 år till, det har jag för lite medicinsk kunskap för att uttala mig om.
Citera
2016-02-25, 21:43
Medlem
Leskys avatar
Keziah Shorten:

Citat:
"Many of you know that Kez was diagnosed with a very rare cancer in her neck in March 2010. She had 3 options open to her. One of these options was to have just about everything in her neck removed which would leave her permanently with no voice, a tracheostomy and swallowing problems. Some of the cancer would have to remain. Her cancer isn't receptive to chemo or radiotherapy. The second option was palliative care which would have meant the cancer would continue to spread via the nerves in her body. It's likely she would have become blind, been paralysed, unable to eat and drink and have breathing problems. It would have resulted in an horrific death. There was a third option which had never been tried before in conjunction with cancer. This was to have a windpipe transplant. Kez chose this option, fully aware that she was a guinea pig, but prepared to give it a go, believing she had nothing to lose. After a 14 hour operation in Italy, the cancer was totally removed and the new windpipe transplanted."

Tycker folk att Keziah också gjorde fel val som opererade sig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in