Citat:
Ursprungligen postat av
Loyola
Det nämndes i dokumentären att Andemariam åkte till Karolinska för att träffa Macchiarini, men han var inte på plats. M var i Italien och USA vid dessa tillfällen och Andermariam råddes (av M?) att åka dit för att få träffa honom. A:s fru berättade att han var alltför dålig för att kunna göra en sådan resa. Bara att ta sig från Island till Stockholm var nog ansträngande för honom. Stackars man.
Så låt mig se om jag förstått detta rätt.
Andemariam blir opererad på Karolinska.
Andemariam blir efter 1 års firandet sämre och sämre och åker till karolinska för att träffa M, som inte är på plats.
Vad händer då? Blir Andemariam inlagd på karolinska för att han är så dålig då?
Och varför kan inte karolinska kalla hem M då de måste förstå att Andemariam är döende förr eller senare? Karolinska är ju ändå Ms hemmaplan så att säga.
Kunde inte karolinska via bronkoskopi, magnetröntgen osv se att Andemariams strupe lossnat till 90%?
Hur kan Andemariam tillåtas ligga och dö på samma sjukhus där han opererades utan att M kallas hem? Är inte Andemariams liv viktigare än Ms görande på annat håll? Speciellt när Andemariam ligger döende under längre tid....
Kan inte någon annan på karolinska operera in en ny strupe på Andemariam? Den där tysken tex?
Är det inte viktigt för KI och M att Andemariam inte dör med tanke på hela plaststrupsprojektet?
Kunde inte M konsulteras via telefon/internet? Han kan väl se röntgenbilder och bronkoskopi utan att komma till sverige.
Andemariam dör alltså utan att man ens försökt byta ut hans plastrupe som var helt inflammerad och gick sönder på alla sätt och vis.
Kan någon förklara hur detta kan ske?
Jag fattar inte hur man kan låta pilotpatienten dö utan att ha gjort precis allt som går för att rädda honom?