2016-06-23, 09:11
Medlem
Stina-Linas avatar
Ja var han får tillbringa ev tid innanför galler vet ingen eftersom han flyttat tillbaka till Spanien. Vi får helt enkelt se
Citera
2016-06-23, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zcapegoat
Kan känna att det är lite tråkigt att han i så fall blir dömd här i Sverige. Lite praktisk erfarenhet av rysk kriminalvård tror jag hade gjort honom gott.

Borde inte PM bli dömd om han satte in en strupe av fel storlek på Julia? Det borde väl vara solklart?

Dock hävdar ju PM att det fanns en strupe i reserv som användes - men som det inte framgick av TV-materialet. Igor Polyakov verkar ju dock motsäga det i del 3 av "experimenten" där han säger att det enda han ångrar var att dom använde den "felaktiga" strupen på Julia.

Så det är oklart vad som egentligen hände där, eller?
Citera
2016-06-23, 15:02
Medlem
Äcklet Paolo Macchiarini lever livets glada dagar fortfarande. Skulle inte förvåna mig om han kommer undan straff, för det brukar ju läkare göra allt som oftast. Hade denne Paolo Macchiarini haft minsta lilla förmåga till empati så hade han skjutit skallen av sig för längesen, men icke. De patienter han opererat har dött en mycket smärtsam och plågsam död och det går denne Paolo Macchiarini igång på. Hur ska han nu kunna få ståkuk när han inte får plåga och mörda patienter mer? Eller håller han på med sin verksamhet i ett annat land nu? Kort sagt, han är en psykopat.
Citera
2016-06-23, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av konstapel
Mer av Hanne Kjöller idag:

http://www.dn.se/ledare/signerat/han...ares-sallskap/

Utvalda citat:

Systematiska trakasserier och dolda smutskampanjer från de ansvariga för debaclet på KS alltså mot visselblåsarna. Så går det till i de högre echelongerna av svensk sjukvård. Ett satans svineri är vad det är och man kan bara hoppas på att rättsväsendet fungerar och att de ställs till svars inför skranket.

Så går det till i all sjukvård och inte bara i de högre skikten. Visselblåsare blir utfrysta och avskedade eftersom man anser att alla missförhållanden inom vården,hur uppenbara och allvarliga de än må vara, ska sopas under mattan. Inom vården skiter man fullständigt i patienter, prio ett är att hålla varandra om ryggen så att alla psykopatläkare kan fortsätta plåga och mörda patienter.
Citera
2016-06-23, 15:53
Medlem
Stina-Linas avatar
http://www.dagensmedicin.se/artiklar...CampaignId=373

En tänkvärd artikel om Macchiarinifallet.Kirurgerna diskuterar etik,psykiaterna diskuterar hans personlighet. Det är bra att det inte kan gömmas undan längre och att det blir ett stopp på sånt här Förhoppningsvis blir det skräpa etiska regler och mer ljus bakom "nerdragna gardiner".
Senast redigerad av Stina-Lina 2016-06-23 kl. 16:49.
Citera
2016-07-06, 17:07
Medlem
Stina-Linas avatar
Jag har lyssnat på en intervju med Lindquist idag där han säger något väldigt viktigt tycker jag. Nämligen att PM instinktivt eller medvetet utnyttjade de brister som fanns inom vården.Och han var inte ensam hade ett helt team med sej.Bra intervju från Almedalsveckan
Citera
2016-07-06, 22:30
Medlem
Minns du vilken kanal det gick på? Och var det radio eller tv?
Skulle vara intressant att lyssna på det.
Och fegt av Karolinska sjukhuset att fortsätta med sin tystnad, de deltar inte i intervjuer.
Undrar hur många där som darrar inför BL:s uppföljare.
Citera
2016-07-06, 22:49
Medlem
Från Almedalens seminarium om Macchiariniaffären. Tror det var från sjukhusläkaren.se:

[quote][Pelle Gustafsson, medicinsk redaktör på Läkartidningen, steg fram och summerade sin tankar kring fallet Macchiarini.

– Jag anser att Karolinska sjukhuset måste ge någon form av offentlig upprättelse, en ursäkt till läkarna som slog larm men inte blev lyssnade till. Det skulle bli en viktig signal till vetenskaps- och sjukvårdssverige; det är viktigt att ni gör er röst hörd om ni vet något sådant här. De här läkarna är värda det och det skulle kunna fungera som ett vaccin mot att det inte ska hända igen. Det dummaste vi kan göra är att tänka att det var en engångshändelse. Då har vi bäddat för nästa skandal.

/QUOTE]
Citera
2016-07-07, 13:06
Medlem
Stina-Linas avatar
http://www.dagensmedicin.se/artiklar...-diskuterades/

Här är länken.den lilla debatten med Lindquist och Barbro W längre ner
Citera
2016-07-07, 20:29
Medlem
Tack, men jag tänkte det skulle ha gått att lyssna på intervjun.
Citera
2016-07-08, 17:29
Medlem
Stina-Linas avatar
Ja det går men Du får gå ner lite på sidan... Om Du har tillgång till D M. Som tidigare anstlld inom vården har jag det
Citera
2016-07-08, 21:04
Medlem
http://www.aftonbladet.se/senastenyt...cle23135616.ab

Varför bry sig om patienten när man kan bygga på sin image genom fotografering?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in