2015-05-08, 07:14
Medlem
Hejsan!

Har precis satt mig in och tittat på Reponsive Design, och det verkar ju onekligen både lätt, och definitivt behövande i dags läge. Hur som helst, jag har en liten fråga, jag har nämligen suttit och hållit på med responsive i några dagar nu, men det går sig inte riktigt som jag vill.

Jag försöker härma mashable.com eller blogg.se för att få DIV:n längst till höger att bli mindre när man drar in sidan, men istället hamnar min DIV på en helt ny rad.

Skulle vara otroligt schysst om någon kunde peka mig i rätt riktigt om vad jag bör läsa på för att få detta att fungera, jag vill inte posta min HTML & CSS här för den ser förj*vligt ut.

Tack på förhand
Citera
2015-05-08, 07:23
Medlem
De använder en kombination av "floating design" (tror jag man kallar det) och responsive. Floating innebär att du kör procentuella mått istället för pixlar. På så vis kommer element att skalas med storleken på fönstret. Kombinera det med media queries för att få dem att bara skalas inom vissa storlekar och lägga sig på egna rader vid andra storlekar.
Citera
2015-05-08, 09:50
Medlem
Bongomans avatar
Finessen är att använda olika CSS för olika enheter.
Citera
2015-05-08, 10:17
Medlem
Simpelt exempel
http://jsfiddle.net/5dfs4atr/
Citera
2015-05-08, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AVGASBARN
De använder en kombination av "floating design" (tror jag man kallar det) och responsive. Floating innebär att du kör procentuella mått istället för pixlar. På så vis kommer element att skalas med storleken på fönstret. Kombinera det med media queries för att få dem att bara skalas inom vissa storlekar och lägga sig på egna rader vid andra storlekar.
*Liquid design
Citera
2015-05-08, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Staplerz
*Liquid design
Tror nog till och med att det var "fluid design" jag tänkte på
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto