2015-05-07, 23:35
Medlem
tja, mår förbaskat dåligt, jag som hade hållt mig i 3 år från nikotin och sen igår så kände jag bara för att gå in i en mack och så köpte jag en general white minis och drop upp den snabbt som en idiot, faaan! hur tänkte jag..jag vill verkligen inte gå igenom abstinens helvetet igen, det tog verkligen musten ur mig.

jag har för övrigt inte snusat sen igår kväll men känner hur jag mår och tänker bara fyfan vad onödigt..hjälp snälla? hur påverkas jag av mini prillan jag tog igår? hade den inne i ung 30 min?
Citera
2015-05-07, 23:43
Medlem
Emiliasecrets avatar
Ät choklad istället
Citera
2015-05-07, 23:45
Medlem
mja har chips nu....

känner hur grinig jag är, och vill bara ligga i koma tills de abstinensen är borta, hur fan tänkte jag?
Citera
2015-05-08, 00:39
Medlem
Gloria.Romanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardii
mja har chips nu....

känner hur grinig jag är, och vill bara ligga i koma tills de abstinensen är borta, hur fan tänkte jag?
Det låter ju som en enorm abstinens för en miniprillas skull. Du borde väl inte ha någon abstinens alls kan man tycka efter en så låg dos vid ett enskilt tillfälle.

Varför fortsätter du inte snusa? Du verkar ju behöva det så som du reagerar.
Citera
2015-05-08, 00:55
Medlem
Men va hahah, borde inte din abstinens bli rätt så nollställd efter tre år? Har då en polare som slutade röka för bar nått år sen och han verkar då kunna feströka glatt nån gång i månan utan nått problem.
Citera
2015-05-08, 00:59
Medlem
ja du har säkert rätt, var så himla deppad och stressad, men blev nog bättre med snuset antar. erkänner att nikotin e najs men att det är beroendeframkallande gör de mindre bra. själv så har jag ju hållt mig borta från nikotin i nästan 2-3 men alla gör misstag...

känslan att vara beroende av något är inte min grej..
Citera
2015-05-08, 01:16
Medlem
Det är inte nikotinabstinens som får dig att må dåligt. Inte vid en så ringa dos vid endast ett tillfälle, även om du varit en snusare förr.

Anledningen till att du mår dåligt sitter sannolikt i din psykiska hälsa i övrigt. Och om du dessutom förväntar dig att må dåligt av just nikotinet kommer det också att kännas som så, även fastän att det är ren inbillning.

Ta det lugnt, andas och gå vidare. Du behöver inte oroa dig.
Citera
2015-05-09, 20:04
Medlem
nej kanske inte, men jag ser det såhär; nikotin receptorerna kanske var i standby läge medans jag inte använde nikotin, och efter att jag tog prillan så vaknade desda receptorer till liv och boom, så var man tillbaka på ruta ett??
jag menar det kändes som om jag inte ens hade slutat med snus, och man mår illa första gången man snusar, men jag mådde bra helt enkelt trots det att jag inte snusat på jävligt länge...

låt mig komma med ett exempel,

person #1, använder nikotin i ung. 4 år och sen slutar han i tre år, han är alltså nikotin fri i tre år. en dag så tar han en snus och på så sätt får han i sig nikotin, men eftet detta så tar han inge mer.

person #2, har rökt i 3 år och bestämmer sig för att sluta, både de psykologiska och fysiologiska tär i den här personen och han får alla svåra symptomen av att vara utan nikotin.

nu så är frågan, har person #1 och #2 samma grad av abstinens och "whithdrawal" symptomer ?
Citera
2015-05-09, 21:04
Medlem
Drumedarens avatar
Du påverkas inte nämnbart av en prilla. Ge fan i att gå och köpa massa ny tobak nu bara. alla gör lite snedsteg, och du gjorde ett minimalt snedsteg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in