2015-05-07, 21:17
Medlem
Hur blir det om man exempelvis köper ett webbhotell från Loopia, i dagsläget för 15kr/mån i ett år sedan ordinare pris, men bestämmer sig för att endast utnyttja första året dvs. inte fortsätta abonnemanget? Vad händer med din sida, går den bort och alla sökmotorer, traffic etc. försvinner eller kan man ENKELT byte till en annan webbhotell utan krångel?
Citera
2015-05-07, 21:19
Bannlyst
Den försvinner, helt. Om du inte sparar ner alla filer + databasen så är det ganska kört att flytta sidan.
Citera
2015-05-07, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Njor
Den försvinner, helt. Om du inte sparar ner alla filer + databasen så är det ganska kört att flytta sidan.
Det är väl det jag syftar på skulle jag tro.

Det är alltså möjligt att en månad innan, eller liknande, avtalet går ut att spara filerna och databasen i en mapp och sedan köpa en ny webbhotell och överföra allt snabbt tillbaka?

Vad händer med trafiken? Hamnar jag fortfarande på samma plats på Google etc. eller "startar jag om"?
Citera
2015-05-07, 21:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hrcules
Det är väl det jag syftar på skulle jag tro.

Det är alltså möjligt att en månad innan, eller liknande, avtalet går ut att spara filerna och databasen i en mapp och sedan köpa en ny webbhotell och överföra allt snabbt tillbaka?

Vad händer med trafiken? Hamnar jag fortfarande på samma plats på Google etc. eller "startar jag om"?

Självklart är det möjligt att spara ner filerna. Det kan du göra någon dag eller två innan du ska flytta till ett annat webbhotell. Du behöver då först då registrera dig på det andra webbhotellet och sedan göra en transfer av domänen till det nya. Då får du en kod som du anger i det nya webbhotellet.

Sedan när transfern är klar så kan du stänga ner det gamla kontot. Så fixa allt sånt innan avtalet går ut. Om du t.ex. är på Loopia och skall byta till Binero så brukar Loopia vara rätt schyssta att inte ta ner din sida även om du inte betalat osv.
Citera
2015-05-07, 21:58
Medlem
Kolla avtal/uppsägningstid också, "erbjudanden" kan ju ibland medföra åtaganden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in