• 1
  • 2
2015-05-07, 18:04
Bannlyst
Jag började röka för några månader sedan och nu har jag märkt att jag inte kan sluta. Det är helt sjukt, varje morgon när jag vaknar så är cigg det första jag tänker på.

Jag slängde alla cigg för ett tag sedan men jag blev så sugen så jag gick och köpte fler. Jag har verkligen testat allt för att sluta, vad beror det på?
Citera
2015-05-07, 18:05
Medlem
Dissociatives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PartyPoopers
Jag började röka för några månader sedan och nu har jag märkt att jag inte kan sluta. Det är helt sjukt, varje morgon när jag vaknar så är cigg det första jag tänker på.

Jag slängde alla cigg för ett tag sedan men jag blev så sugen så jag gick och köpte fler. Jag har verkligen testat allt för att sluta, vad beror det på?

Skämtar du? Det beror på nikotinet. Du är beroende.
Citera
2015-05-07, 18:07
Medlem
PilsnerPers avatar
Eftersom du har rökt i några månader är du inte beroende. Och att du "måste" röka sitter i hjärnan.
Prova hitta något annat att göra, eller skit i att röka några dagar så ska du se det släpper.
Citera
2015-05-07, 18:09
Medlem
pepparkrans avatar
Skulle gissa att det beror på att de är beroendeframkallande
Citera
2015-05-07, 18:14
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Det är bara att sluta. Jobbigast första 2 dagarna sen blir det bara lättare och lättare. Tillslut glömmer du bort de. Ta det kanske någon helg eller annars när du är ledig.
Citera
2015-05-07, 18:16
Medlem
Ackesnacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milford.Cubicle
Det är bara att sluta. Jobbigast första 2 dagarna sen blir det bara lättare och lättare. Tillslut glömmer du bort de. Ta det kanske någon helg eller annars när du är ledig.
Tog drygt två månader för mitt sug att gå över när jag slutade snusa. Efter tre kändes det bra, men livet kändes tomt och grått, så jag började igen.

Och när jag säger slutade snusa så menar jag cold turkey. Tog inte en enda snus.
Citera
2015-05-07, 18:45
Medlem
TheDarkCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PilsnerPer
Eftersom du har rökt i några månader är du inte beroende. Och att du "måste" röka sitter i hjärnan.
Prova hitta något annat att göra, eller skit i att röka några dagar så ska du se det släpper.
Haha så lätt är det inte när man är beroende jag vet när jag var oss en kompis så hade inte hans pappa rökt på länge då kastade han sönder tallrikar.
Citera
2015-05-07, 18:57
Medlem
PilsnerPers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheDarkCat
Haha så lätt är det inte när man är beroende jag vet när jag var oss en kompis så hade inte hans pappa rökt på länge då kastade han sönder tallrikar.

Nu är jag ytters tveksam till att man blir beroende på riktigt av cigarretter på någon månad.
Tror inte ens man blir beroende av snus på några månader.
Citera
2015-05-07, 19:04
Medlem
TheDarkCats avatar
Citat:
Nu är jag ytters tveksam till att man blir beroende på riktigt av cigarretter på någon månad.
Tror inte ens man blir beroende av snus på några månader.
Man blir beroende bara på några veckor du verkar då inte veta mycket du.
Citera
2015-05-07, 19:26
Medlem
PilsnerPers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheDarkCat
Man blir beroende bara på några veckor du verkar då inte veta mycket du.

Visst är det individuellt, men detta låter som propaganda från någon antitobaks verksamhet.
Citera
2015-05-07, 19:32
Medlem
TheDarkCats avatar
Citat:
Visst är det individuellt, men detta låter som propaganda från någon antitobaks verksamhet.
Nej absolut inte jag är en vanlig person och är inte med i en antitobaksverksamhet jag är bara en klok person som bryr mig om min hälsa.
Citera
2015-05-07, 22:03
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ackesnack
Tog drygt två månader för mitt sug att gå över när jag slutade snusa. Efter tre kändes det bra, men livet kändes tomt och grått, så jag började igen.

Och när jag säger slutade snusa så menar jag cold turkey. Tog inte en enda snus.

Ja det tar lång tid för att det ska gå över helt, speciellt om man hållt på länge.. Jag kände av mitt flera år efter också, men det stör ju mindre med tiden och man tjänar mkt på det med hälsan o så

Det är det enda jag vet om sluta röka, så kan inte hjälpa mer..
För mig tog de liksom de 2-3 första dagarna då jag bara kunde ligga i sängen och må allmänt dåligt, sen kunde jag göra lite mera normala saker men tänkte på att jag ville röka hela tiden, och allt kändes tomt, sen avtog den känslan mer och mer och allt blev som normalt igen.. Jag håll bara på i 6 månader såatt kan tänka mig att det kan vara värre för andra att sluta.
Men jag är så dum också så jag bestämde mig att sluta just när jag kände att jag var på gränsen till att det skulle bli för svårt att sluta eller inte..
Senast redigerad av Milford.Cubicle 2015-05-07 kl. 22:32.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in